Aangezien beide grafische bestanden in twee verschillende formaten zijn, bevestig ik dat je rechtstreeks van een .ply naar de sldprt kunt gaan
Opmerking: eenmaal geconverteerd naar SLDPRT, is het volumeobject niet hol, anders zou je door het oppervlak moeten gaan en vervolgens elke driehoek dikker moeten maken
Maar het verzoek was om de hoeken van het patroon te kunnen meten ;-) ;-)
Hoi, geen probleem met het meten van de hoek! , Ik kan niet vinden hoe ik driehoeken kan ontwikkelen.
Ik open het bestand in het oppervlak om een hol lichaam te hebben. en dan bogue.je ik slecht ben aan de oppervlakte!
Het idee zou zijn om 2 of 3 driehoeken uit te halen sla het op in een bestand en ontwikkel de onderdelen, herhaal de bewerking op de hele gorilla en voeg vooral oriëntatiepunten toe voor de montage.
Voor het vergelijkbare onderwerp is het deze: https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/low-polygone-projet-conseil-avis?page=1
Van mijn kant zou ik als volgt te werk willen gaan:
Plaats het onderdeel in een assemblage, plaats vervolgens het onderdeel (op zijn plaats) op elk gewenst vlak, haal de schets op (selectie van het gezicht en converteer het vervolgens) en geef het vervolgens dikte via plaatwerk.
Een lang werk, maar het eenvoudigst (naar mijn mening) om elk plaatwerk daarna te kunnen ontwikkelen.
Ik dacht dat ik de vraag had beantwoord ((pepaku software die het werk goed doet, maar het geeft niet de buighoeken.
is het haalbaar met SW))
Dan zeg je ((geen probleem om de hoek te meten!, ik kan niet vinden hoe ik driehoeken moet uitbreiden.))
In ieder geval is het een illusie om de pers te willen hebben, want als je goed kijkt, want je hebt hoeken in alle richtingen, zul je eerst veel moeite hebben om de juiste hoeken bij de verbindingen te krijgen, aangezien er geen parallelle vouwen zijn, wat betekent dat zelfs als je in stroken werkt, of een groep van vijf of zes driehoeken, de fittingen en lasnaden zullen sportief zijn . Dit alles is des te moeilijker als het vouwen met de hand gebeurt en lasnaden aan lange zijden ook geen mille-feuille zijn (of geen taart naar keuze).
En nog een voorstel, gebaseerd op de gorilla geïmporteerd in oppervlakte... In 4 stappen: - Een "uitvouwbare" selectie van facetten, om via een macro zoveel mogelijk driehoekige platte oppervlakken in het native SolidWorks-formaat te genereren - een naaifase om deze oppervlakken te groeperen tot één oppervlak - een verdikkingsfunctie om te resulteren in een plaatwerkachtig volumeobject - Ten slotte een afvlakking van het buitenoppervlak, met herstel van de randen zoals voorgesteld door @franck.ceroux.
Het voordeel is om het oppervlak en het volume van deze groep fineer in het SolidWorks-formaat te hebben. Op basis hiervan kan worden geprobeerd een plaatwerkonderdeel te genereren, zelfs als convergerende bochten in de hoeken een probleem zijn. We zullen moeten graven. Wetende dat er zo'n 400 tot 500 facetten op deze gorilla zitten, belooft de ontwerpfase lang te worden. Wat betreft de productie, het wordt de volgende Everest...
Hallo, ik zag net dat het plaatwerkcommando " converteren naar plaatwerk " werkt als je een enkele driehoek selecteert en vervolgens twee buigranden (het resultaat is niet geweldig in termen van inkepingen, maar hey).
Aan de andere kant kun je vaak de derde halte niet selecteren en als je daar aankomt, is de uitgeklapte verkeerd ?? (bug of beperking ??).
Vraag: waarom zou je in een ander bestand willen opslaan??
Ik weet niets van 2D solidworks, maar we moeten in staat zijn om een lichaam of een gelast onderdeel te tekenen?