Het zou inderdaad goed kunnen zijn zodat gebruikers niet extraheren zonder dat ze dat per se willen. Voorlopig heb ik tegen collega's gezegd dat ze voorzichtig moeten zijn, maar het is waar dat het goed zou zijn om het te deactiveren.
Ik heb gezocht in de instellingen via "Instellingen" in een groep maar ik kon de optie niet vinden, bestaat deze?
Oh ja, ik heb het gevonden, het staat in SolidWorks: Tools > SOLIDWORKS PDM > Options.
U moet het vinkje bij "Verzoek om het bestand uit te pakken indien geopend in de alleen-lezen modus" uitschakelen en indien gewenst ook "Nooit" selecteren "Bij het uitpakken van een document, ook de afgeleide documenten uitpakken".
Subsidiaire vraag: Als u de instellingen opslaat, zijn de SolidWorks PDM-opties dan inbegrepen? Ik denk het niet, want voor mij zijn dit de mogelijkheden van het niet-EPDM-systeem.
Is er een truc om het standaard op de werkstations in te kunnen stellen?
Dit wordt niet opgenomen in het geëxporteerde parameterbestand van een SW. De enige manier is om in te grijpen in het register, zie dit onderwerp: https://forum.solidworks.com/thread/115033
Niet erg ingewikkeld, je moet het navragen bij je infoservice, maar in principe moet je de ReadOnlyWarning registersleutel in de onderstaande boom wijzigen: Software\Solidworks\Applications\PDMWorks Enterprise\PDMSW\Options
De standaardwaarde wijzigen van 1 in 0
Aan de andere kant is het duidelijk dat om in een register te sleutelen je er verstand van moet hebben, anders is het op eigen risico.