Hoe teken je dit stuk? set gebit

Hallo

Ik probeer dit stuk te tekenen, maar ik weet niet hoe ik het moet aanpakken DENTS.JPG

De hoek tussen elk vlak is 2 graden, er is een paar tanden, elke tand en holte moet even groot zijn

Bedankt voor je hulp

Hallo. Kunnen we ze gedemonteerd zien? Bekijk het interieur. Vol, hol?

Zonder al te veel na te denken over het scheidingsoppervlak dat door een circulair netwerk wordt gebouwd. Maar er zijn ook andere methoden mogelijk met misschien iets minder functies

tool.sldasm
tool.sldprt
2 likes

Sorry dat we hier meer details kunnen zien:

https://youtu.be/X2h-YgvSNx8

in feite zijn er 17 tanden, ik was ervan overtuigd dat het een even aantal was...

Hallo @vib ,

Aannamen:
- Tandflanken zijn vlakke oppervlakken
- de breedte van de tanden moet iets breder zijn dan die van de holtes om contact met de onderkant van de tanden te vermijden
- De "tandhoogte" is eigenlijk de hoogte van het contactgebied tussen twee tanden.

Schets 2 is de doorsnede van een holte getekend in een vlak dat raakt aan de buitenste cilinder, en beperkt tot het contactgebied.
Schets 3 definieert het punt op de cilinderas dat zich halverwege het contactgebied bevindt.
In Plan2 wordt Sketch4 geconstrueerd, waarmee de flank van de tand kan worden gemaakt in de vorm van een grensvlak.
De tweede flank wordt verkregen door symmetrie.
De tandholte wordt gegenereerd door materiaal te verwijderen door glad te strijken met behulp van de twee vorige oppervlakken.
Het gehele gebit wordt verkregen door cirkelvormige herhaling.

De belangrijkste parameters worden bepaald door algemene variabelen van het onderdeel: aantal tanden, buitendiameter, contacthoogte, helling van de zijwand.
Het model 2018 is bijgevoegd.

Vriendelijke groeten.

encoches.zip
4 likes