Hallo
Ik heb een kleine TUTORIAL in woord gemaakt om mijn voortgang in SOLIDWORKS 2015 uit te leggen.
Maar werkte aan 2014.
creer_tube_coupe_normale_a_la_surface_solidworks.docx
Hallo
Ik heb een kleine TUTORIAL in woord gemaakt om mijn voortgang in SOLIDWORKS 2015 uit te leggen.
Maar werkte aan 2014.
Hallo
Ik heb de test niet gedaan, maar zou de functie van het verwijderen van materiaal door het scannen van een lichaam het probleem niet kunnen oplossen? (sweep zou de richting van de as van het vormdeel zijn)
A priori is de schoonste oplossing om dicht bij het resultaat te zijn:
1) Om het oppervlak van het gereedschap op de buitenste (of binnenste) cilinder van de snijcilinder te projecteren. Dit geeft een 3D snijcurve op de cilinder
2) Van deze curve kunnen we een scan maken van een rechte lijn loodrecht op de cilinder volgens de 3D-curve die op de buis is getekend (in de praktijk is dit wat uw laser doet in uw buissnijmachine: deze staat altijd loodrecht op de buis)
3) snijd de buis met het 3D-oppervlak verkregen in 2
Uiteindelijk is het lang en vervelend, maar geometrisch zeker de meest nauwkeurige techniek.
De gevouwen plaatwerkoplossing geeft waarschijnlijk een zeer vergelijkbare geometrie (maar we hebben een mooie verticale sleuf aan één kant)
Let op: dit kan buggy zijn op de hoeken omdat het vegen van de lijn een kriskras oppervlak kan creëren. Plaats in dit geval een straal (in plaats van de scherpe hoek in de schets die werd gebruikt om de projectie op de cilinder in stap 1 te maken) en verlaag de waarde ervan totdat de functie niet meer past.
Een andere oplossing is om de snede in 2 stappen te maken: de kruising van de cilinder en vervolgens de verticale spleet. Dit elimineert het probleem van hoeken
Ik stuur u het bestand onder SW 2012
als je een probleem hebt met de opening, ik begrijp het niet, ik heb net de test gedaan
het werkt goed voor mij
@+ ;-))
@dao2,
Om bijlagen (met name sldprt en sldasm) van Internet Explorer op te slaan, klikt u met de rechtermuisknop op de link "Doel opslaan als" en in de bestandsnaam die u wordt aangeboden, moet u de extensie wijzigen die wordt aangeboden in .htm. In het geval van het @gt22 deel moet u .sldprt opnieuw typen.
+1 @ Benoit
@+ ;-))
Hoi allemaal
Hartelijk dank voor uw antwoorden.
Ik heb een paar voorgestelde oplossingen geprobeerd, maar ik krijg niet helemaal het resultaat dat ik wil.
Uit je antwoorden realiseer ik me dat er geen echte directe oplossingen zijn, maar dat iedereen een ander pad heeft.
Ik denk dat het eenvoudigst, om zo nauwkeurig mogelijk te zijn in mijn tekeningen, zou zijn bij het importeren van het onderdeel in de lasersnijsoftware, wanneer denk je?
Nogmaals bedankt
Het lijkt mij dat de meeste mensen oplossingen bieden die vergelijkbaar zijn met wat ik op de eerste pagina heb voorgesteld: