Hoe het volume van een assemblage en de tekening ervan te verminderen?

Hallo

Ik heb net een zwaar project afgerond waarvoor ik 14 assemblages moest maken in plaats van slechts 1 met 14 configuraties (in SolidWorks).
Inderdaad, de configuraties op een grote assembly zijn een groot probleem (misschien ben ik de enige), de configuraties houden het niet, als ik open zijn al mijn beperkingen en/of verwijderingen in bulk.
Om het volume van de bytes van deze 14 assemblies (ca. 50MB/assembly) te verminderen, heb ik bovendien speedpack, waoo! Niet slecht voor de snelheid van openen
Maar ik realiseerde me dat het volume van het speedpack-bestand serieus is toegenomen, zeker door de toevoeging van een config en het beheer van de rendering in de assembly.
Dus hier ben ik dan met mijn 50MB assembly waarop ik een MEP van 11 folio's moet maken om de assembly te detailleren, 11 folio's = 11 keer de assembly
Ik weet niet of het de juiste berekening is, maar elke keer als ik de vergadering in mijn tekening noem, blaas ik deze op met 50 MB, 11 pagina's x 50 MB = een MEP van ongeveer 500 tot 700 MB.
Het is gewoon waanzin, ook al heb ik een oorlogsmachine, de kleinste opname kan zelfs lokaal erg lang duren (30 minuten), om nog maar te zwijgen van de totale benodigde opslagruimte.

Ik moet echter details hebben in mijn assemblage, ik werk aan elektronische toepassingen waarbij we de componenten laten verschijnen
3D-elektronica, zodra het bord is uitgerust met deze componenten en zijn mechanica, integreren we het in een rek met tien kleine zusjes, waaraan we de bedrading toevoegen, het geheel vormt een vrij mooie maar zeer zware assemblage.

Als je werktips en/of trucs hebt, ben ik er helemaal voor.
Bij voorbaat dank.

Voor het tekenen van grote samenstellingen is het niet aan te raden om meerdere folio's te maken.

Begin met het maken van slechts één folio per plan.

En om mijn montage een beetje te verlichten, heb ik mijn onderdelen op "verlicht" gezet in plaats van "opgelost".

2 likes

Hallo

Ik weet niet of dit je zal geruststellen. Maar nee, je bent niet de enige die prestatieproblemen heeft op grote sets.

Er zijn verschillende berichten op dit forum: http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/stabilite-sw-gros-assemblage?page=1#answer-99161

Ik heb alleen maar naar onze documenten gekeken. We hebben een montagebestand van 50 MB en de tekening van 7 pagina's weegt slechts 20 MB.

Hallo

Hartelijk dank voor uw feedback.

Inderdaad, ik doe alleen lichte assemblages, om de vloeibaarheid van de 3D te verbeteren, werk ik ook op een witte achtergrond, gearceerd beeld, zonder schaduwen om de vraag naar het geheugen te verminderen.

Mijn observatie is dat we tijdens een ontwerpfase niet altijd weten waar we heen gaan, we proberen onderdeelvormen, min of meer complexe mechanische assemblages en wanneer het product klaar lijkt en voldoet aan onze specificatie, moeten we SNEL produceren. Heel goed, maar op dit moment is het voor mij onmogelijk om terug te gaan naar het ontwerp om samenhangende subassemblages te maken, de beperkingen te verbeteren, de onderdelen te vereenvoudigen... enz. We moeten snel handelen, en een van de risico's is dat we het eerder gevalideerde ontwerp doorbreken.

Het is me zelfs op een dag overkomen om een RWZI van mijn onderdeel te maken, ik verloor de constructieschacht, maar ik heb het algehele ontwerp niet gebroken, ik weet dat het verrot is.

In feite is het een kwestie van het project goed te starten door rekening te houden met de industriële structuur van het te ontwerpen product. Bijna onmogelijk in de studiefase.

Ik behoud ook 1 folio = 1 plan voor complexe assemblages, dat ga ik proberen bij mijn volgende ontwerp.

@+

Kijk op deze link

wat een zeer goede basis geeft voor de ref van onderdeelinsluitingen in een assemblage

waardoor  de grootte van de bestanden en de tijd die nodig is om ze te openen worden geminimaliseerd

http://forum.solidagora.com/techniques-assemblages-contraintes-t61.html

@+ ;-))

1 like

Hallo

Uit welke software komt uw elektronische kaart? 

Van mijn kant integreer ik kaarten van altium en het zijn altijd deze kaarten die een groot volume hebben. Dit zijn hele grote samenstellingen als je kijkt naar het aantal componenten.

Om mijn leven te vereenvoudigen, registreer ik mijn kaarten in delen om ze te integreren in "doos"-assemblages door de buitenzijde te specificeren en niet het onderdeel.

Wanneer je een rek trekt met daarin 10 kaarten in assemblageformaat of 10 kaarten in stukjes, deel je het gewicht van je assemblage door 10.

Dit vergt een beetje gymnastiek, want als een van de borden wordt aangepast, moet deze natuurlijk opnieuw worden geregistreerd en het oude model in de eindmontage worden vervangen.

Ter informatie: ik heb een controlemachine gemaakt met alle kaarten in assemblage die 68 MB weegt, wanneer ik mijn kaarten vervang door onderdelen, verlaag ik tot 14 MB.....  

3 likes

Ik adviseer je als je wilt

Uw subassemblage onderdelen hebben hun eigen ref in SLDASM

Sla een kopie op in SLDPRT die u in de plaats van uw SLDASM-subassemblages plaatst

Dit minimaliseert de grootte van uw bestanden

En dit kun je zo vaak doen als nodig is

@+ ;-)) 

2 likes

@gt22 ja zei zo, het is eenvoudiger

1 like