Ik moet dit onderdeel modelleren (wat uiteindelijk een kroonluchter zal zijn), nu is het gewoon een eerste poging.
Mijn vraag is:
Hoe ga ik te werk om dikte aan dit onderdeel te geven? Ik denk dat we door de oppervlakte gaan, maar ik geef toe dat na het proberen, de resultaten helemaal niet overtuigend zijn.
Het is vooral de extrusierichting waar ik problemen mee heb. Ik weet niet welke richting ik het moet geven en als ik er een vind waarmee rekening wordt gehouden, is het alsof mijn oppervlak zich uitrekt...
Hallo, dit is wat ik heb kunnen doen, maar het is verre van perfect.
Zoals in het rood te zien is, zijn de oppervlakken niet op dezelfde manier geëxtrudeerd , waardoor er een mismatch ontstaat.
Want de stelen zullen zeker een geëxtrudeerde vorm moeten maken, ik weet niet wat je uiteindelijke project is.
Aan de andere kant had ik in het begin moeite om een driehoekig oppervlak te creëren.
in 1e heb ik de lijnen die de binnenste driehoeken van "Fabrication1" vormen, gerepatrieerd naar die van "Fabriction 2" met "convert entities"
Om vervolgens een van de driehoeken te maken , heb ik "grensvlak" gebruikt en dit is waar je de manier waarop je de lijnen selecteert niet moet verknoeien. We klikken op een 1e regel dicht bij een hoekpunt en we valideren het, dan klikken we op de 2e dicht bij hetzelfde hoekpunt, anders kan het een fout genereren vanwege de bedieningshendels die het oppervlak omkeren of kruisen (zoiets als :p )
Zodra de 2 lijnen zijn geselecteerd , voltooit u de functie en normaal gesproken heeft u uw 1e driehoek.
Natuurlijk heb ik niet alle driehoeken gemaakt, ik heb er maar een kwart gemaakt die ik vervolgens heb genaaid en vervolgens een dikte heb gegeven, en om een cirkelvormige herhaling af te maken.
Ik voeg het bijgevoegde bestand toe omdat het ook in SW 2019 is.
Ik kan niet wachten om de voorstellen te zien van mijn klasgenoten die het oppervlak meer manipuleren dan ik.
Dan heb je nog een ander concept dat bestaat uit het maken van gelaste mechaniek.
FUZ3D: WAUW!! Wat een werk! Heel erg bedankt voor het onderzoeken van mijn probleem!
Het uiteindelijke project is een origami-vormige armatuur gemaakt van messing en glas. Ik heb deze schets snel gemaakt om het oppervlak uit te proberen (ik vermoedde dat ik ^^ mijn hoofd in de muur zou steken)