Hallo
Is het mogelijk om, zoals op Autocad, een tolerantie in een tekst te schrijven of te maken??
Ik kijk, maar ik kan het niet vinden.
Bij voorbaat meci.
Vriendelijke groeten.
tol.jpg
Hallo
Is het mogelijk om, zoals op Autocad, een tolerantie in een tekst te schrijven of te maken??
Ik kijk, maar ik kan het niet vinden.
Bij voorbaat meci.
Vriendelijke groeten.
Hallo
Bij mijn weten is dit niet mogelijk.
Aan de andere kant kun je in SolidWorks deze syntaxis tussen haakjes proberen.
Vriendelijke groeten
± 0,02?
alt 241
Zie deze link
http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_DRAW_DIMTOL.htm?id=43d269e714c9453a952386b51d2e1796
Ik kijk niet op SW, ik kijk op draftsight.
En het is 0 -2.
@+
Op Autocad doen we dit met een gestapelde tekst en een vaste spatie.
Hallo
Je moet naar de eigenschappen van de dimensie gaan en in het vervolgkeuzemenu is er informatie over de toleranties en je kunt doen wat je wilt
Hallo, ik weet niet of mijn antwoord overeenkomt met het verzoek, maar ik probeer het toch.
Voer een dimensie uit en klik erop. Ga in het eigenschappenvenster naar het gedeelte "Tolerantie" (het is omlaag, maar echt omlaag) en selecteer bij de optie "Tolerantieweergave" "Afwijking" (bijvoorbeeld).
Vervolgens moet u de 2 waarden invullen als het verschil van 0 is: "Ondergrens van tolerantie" en "Bovengrens van tolerantie".
Selecteer anders bij de optie "Weergave van tolerantie" "Symmetrisch" als de hoogste en basiswaarde hetzelfde zijn.
Bekijk de andere autions die erbij horen voor de kieskeurige...
Ter vervollediging:
Als u afmetingsstijlen wilt definiëren, gaat u naar het menu "Opmaak" -> "Afmetingsstijl" -> "dimensie" om een nieuwe afmetingsstijl aan te maken.
Selecteer vervolgens in het gedeelte "Tolerantie", "Berekening", bijvoorbeeld "Afwijking" en vul de waarden in. U wilt uw wijzigingen niet 'toepassen'.
Als u uw plan al hebt gedimensioneerd, selecteert u alle elementen, selecteer in het eigenschappenvenster "Afmetingen..." " in het drop-downmenu, in "Diversen" / "Afmetingsstijl" kies je de dimensiestijl die je zojuist hebt aangemaakt en valideer. En dat is het!
Dank je wel mwalti,
Sterker nog, ik wil tolerantie in een tekst stoppen, niet in een beoordeling.
Maar toch bedankt.
@+
Hoi allemaal
Ik gebruik een oproepnummer met limieten en dan laat ik het ontploffen, ik krijg een briefje waarin de gewenste tolerantie staat, ik hoef alleen maar de tekst ervoor te zetten en dat is alles.
Fijne dag.