In het bijgevoegde bestand wil ik de halve cirkel (in blauw) draaien van het basispunt onderaan naar het hemelsblauwe punt. Voorlopig kan ik het doen met de rotatiefunctie, maar deze functie vereist het identificeren van de rotatiehoek, wat nogal vervelend is in zoverre dat dit geen gebruikelijke hoeken zijn en ik ze elke keer moet meten (ik heb meerdere rotaties).
Is er een andere manier om deze rotatie toe te passen? Bijvoorbeeld door de 2 assen te selecteren waaruit mijn rotatiehoek bestaat?
Ik heb geprobeerd de drievlakker te verplaatsen die in het midden van de rotatie is geplaatst, maar hij valt niet in de gewenste hoek.
Ik weet niet zeker of ik alles begreep: maar zou de "circulaire herhaling" -functie geschikt kunnen zijn.
Dus je blauwe schets zou zich gedragen als de letters G en C
Aan de andere kant, als het uw halve cirkel is die op zichzelf draait (alsof hij op de boog van de grote cirkel rolt) en van het huidige punt naar het blauwe punt gaat, moet u het aantal omwentelingen opgeven.
Geef ook aan of het de schets is die u wilt draaien of het object (het lichaam).
Als ik het goed begrepen heb, moet de halve schijf halverwege tussen 2 letters zitten (die niet even breed zijn). Dus de cirkelvormige herhaling is niet geschikt, ik had gedacht aan een puntherhaling, maar ik weet niet zeker of je de schets onderweg kunt draaien.
Als het is om je tekst te plaatsen en je stip op een cirkelvormige manier, waarom maak je dan geen cirkelvormige schets in de constructielijn en gebruik je de tekstfunctie in de schets door de cirkelvormige schets te selecteren en materiaal te verwijderen zoals je doet. Zie PJ in SW 2016 bijvoorbeeld:
Het is op de schets dat ik een rotatie wil toepassen (die de halve cirkel over de grote cirkel zou slepen waar de letters rusten, tot aan het hemelsblauwe punt).
de "cirkelvormige herhaling" is niet geschikt omdat de hoek nooit hetzelfde is; inderdaad, om de letters te schrijven heb ik de tekstfunctie van Solidworks gebruikt en de ruimte tussen de letters is niet hetzelfde (bijvoorbeeld tussen G/C en C/R) en de breedte van de letters is ook niet hetzelfde . Het is dus een echte hoofdpijn.
Ik wil mijn halve cirkel langs dezelfde boog draaien als die waar "30,31°" wordt aangegeven, dus met het middelpunt van de rotatie meer (buiten het veld van de tekening).
@ stefbeno
Ja, dat is het precies, "de halve schijf moet halverwege zijn tussen 2 letters (die niet dezelfde breedte hebben)."
@ AC Cobra 427
Het is dus waar dat ik er niet aan heb gedacht om de stippen in tekstmodus te maken, omdat ik op de stippen de Revolution-functie toepas om halve bollen tussen de letters te krijgen (zelf geëxtrudeerd).
Om je een idee te geven van hoe het eruit ziet, zijn er 2 afbeeldingen bijgevoegd.
Ik was gewoon op zoek om te zien of er een gemakkelijkere manier was om te draaien zonder altijd de hoek te kennen, maar met behulp van alle assen die op de schetsen staan.
Ik begrijp onze verwarring (in ieder geval de mijne), want want wat je wilt doen is de revolutiefunctie
"Revolverd boss base" De rotatiefunctie is een andere functie die er niets mee te maken heeft :-)
De eenvoudigste manier is om een constructielijn op gelijke afstand van de twee letters te plaatsen (met de hand sorry). Deze lijn zal dienen als een as voor de "Revolverd boss base" revolutiefunctie.
Voorlopig kun je in dit specifieke geval, aangezien het doel is om een halfrond punt te maken, een herhaling maken door middel van een schets (cf. PC in SW15).
In het voorbeeld dat ik je gaf, kun je de punten gebruiken om je halve bollen te maken door een schets te maken en vervolgens de entiteiten om te zetten.
@ Zozo_mp (sorry voor de fout op uw gebruikersnaam in de vorige post)
Inderdaad, ik heb een revolutie gedaan (wat voor mij geen probleem was), maar ik had het over rotatie:
- Om dit te doen, vereist de functie: Entiteit / Rotatiecentrum / Rotatiehoek
- in plaats van de rotatiehoek aan te geven, probeerde ik erachter te komen of we met de aanwijzer (direct op de schets) de assen konden aanduiden die de rotatiehoek vormen... maar natuurlijk niet...
@ stefbeno
Ik kende deze functie niet en ik ben erin geïnteresseerd!; Dus ik ga testen hoe het eruit ziet en houden jullie op de hoogte. Bedankt dat je de tijd hebt genomen om te schetsen :-)
@gt22
Ik heb de letters geschreven met de tekstfunctie van Solidworks, dus het interval tussen de letters is niet veranderd, en dit kan een benadering zijn die moet worden onderzocht....
Het is inderdaad een medaille en het idee om de positie van de ring te veranderen is interessant.
Ik werk onder SW 2018.
@ AC Cobra 427
Inderdaad, ik heb net snel mijn tekst getest met een punt in intervallen van 2 letters en hij staat precies in het midden :-)) Dus ik ga terug naar deze basis en kijk wat er gebeurt.
Ik hou jullie op de hoogte en bedankt voor al jullie leuke ideeën!
Ik ben net klaar met het tekenen van mijn tekst en de steken als volgt:
- door de tekst te schrijven met de "punt" maar in plaats van ". G.C.R.E."Ik heb elke letter afzonderlijk gemaakt met een punt (om de letter op de boog van de cirkel te kunnen verplaatsen, want zonder de "punt" blijft de letter vast): ". G" en vervolgens ". C", enz...
- Op deze manier kon ik gemakkelijk de 2 centrale letters (C en R) positioneren ten opzichte van de verticale as van mijn medaille (zodat ik de beugel niet meer hoef te verplaatsen :-)) en de ruimte tussen deze 2 letters overbrengen naar de rest van de tekst;
- om de extrusie van mijn letters uit te voeren, moest ik nog steeds vóór de operatie "Schetstekst oplossen" om de punten te verwijderen die nutteloos waren geworden;
- En tot slot, de functie "Sketch-driven repetition" was handig voor mij om mijn punten tussen de letters te creëren (sketch, revolution, sketch repetition) zoals aangegeven door AC Cobra 427...het is precies de functie die ik nodig had:-)!