Hoe een SLDPRT-bestand op te slaan in . OBJ?

Ik wil een .sldprt-onderdeelbestand in .obj formaat opslaan;

Ik activeer ScanTo3D voordat ik opsla en vervolgens mijn .obj-extensie kies, en dan krijg ik een foutmelding: "er is geen entiteit om te verwerken in WRL"

Wat moet ik vooraf doen?

Bedankt

capture.jpg

Hallo

Dit is niet direct mogelijk met een SOLIDWORKS onderdeel . Een ScanTo3D "mesh" (driehoekig model) is nodig

De truc is om:

1. Sla uw onderdeel op in STL-formaat (u kunt dan het display bedienen)
  2. Open het "Mesh File" met ScanTo3D
  3. Sla het op in OBJ-formaat

Heb een goed einde van de dag

Alan

1 like

wat bedoel je met het openen van het STL-bestand met SCANTO3D?

Ik gebruik gewoon het tabblad "Openen" in SOLIDWORKS of moet ik iets anders doen?

Het lukt me om dit STL-bestand te openen en als ik vervolgens op opslaan in OBJ-formaat klik, heb ik geen foutmelding meer, maar ik kan geen opgeslagen item in mijn map vinden

Natuurlijk moet u de ScanTo3D-add-in activeren

En dan moet je het bestandsformaat helemaal onderaan de lijst nemen "ScanTo3D Mesh File"

Zie bijgevoegde afbeelding

image_1423.png
1 like

Ik had "alle bestanden bekijken" aangevinkt, maar ik heb nog steeds niets.

Misschien de verticale schuifbalk? 

1 like

Helaas nog steeds niets, zelfs niet bij het verplaatsen van de verticale scroll

Goedenavond, wat is het belang voor u om het op te slaan in OBJ, op welke software bent u van plan uw onderdeel opnieuw te gebruiken?

Als het bijvoorbeeld is om het op een 3Dmax of Fusion 360 te openen, gebruik dan de STL die u op deze software gaat openen.

Of gebruik SW en meer Fusion 360 niet om uw onderdelen te modelleren en ze op te slaan als een OBJ.

de OBJ's worden automatisch geïntegreerd in Autodesk-suites die dit systeem al hebben gebruikt voor 3dmax / Fusion 360.

het is om het te openen met een virtual reality-app

Hallo;

Anders is er Neil Larsen's Macro: Free_SolidWorks_OBJ_Exporter_v2.0.swp (Te gebruiken van Solidworks -> MAcro...)

Hier beschikbaar: https://forum.solidworks.com/thread/54270

Het is al een tijdje niet bijgewerkt, maar is nog steeds effectief.

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo

Een korte video om mijn punt te illustreren

Sorry voor het late antwoord

Cdlt

Alan

stltoobj.mp4
2 likes

Om ScanTo3D te activeren moet je een solidworks Premium licentie hebben.

Anders, een kleine tutorial: https://grabcad.com/tutorials/how-to-convert-solidworks-file-to-obj