Ik ben een student werktuigbouwkunde en ik loop tegen een probleem aan.
Ik moet de grafiek maken van de verbindingen van deze technische tekening, maar ik zit vast omdat ik niet zeker weet of deel nr. 4 echt bij deel nr. 2 hoort, waarvan ik het geheel in rood heb ingekleurd.
Bovendien kan ik niet begrijpen hoe deel nr. 4 is gekoppeld aan kamer nr. 2 als het goed is aangesloten. Ik zie geen schroeven of andere manieren om vast te draaien.
Commentaar van monteur of andere is welkom. Ik heb hulp nodig alsjeblieft, ik ben er al twee dagen mee bezig...
Het spreekt voor zich dat Bewijsstuk 2 en Bewijsstuk 4 geen deel uitmaken van hetzelfde geheel. Deel 4 is cilindrisch en wordt op zijn plaats gehouden door dia 4 (V-vormig).
Ik denk dat mensen (of erger als het stoffige leraren zijn) die zulke tekeningen maken terroristen zijn. De tijd van studenten verspillen met dit soort plannen op de c.. die uit 1857 moet dateren is echt onzin. Er is zoveel te doen met tekeningen om aan de normen van vandaag te voldoen dat ik door dit soort dingen te doen, geslachtsklieren wil losmaken.
[UIT Lead Punch MODUS]
@ Azumpo Kunt u de ongekleurde tekening en alle gegevens van het gestelde probleem posten, dan kunt u misschien duidelijker zien
Hoi @Rim-b
Het doet me denken aan een tool waarmee je iets op een axiale verplaatsing kunt blokkeren of indexeren. Er zijn enkele ontbrekende weergaven die de hele tekening niet erg expliciet maken, vandaar de "scheetmodus" hierboven. Fijne feestdagen: -)
Door deel 3 in deel 1 te schroeven of los te schroeven, heeft dit tot gevolg dat deel 2 in deel 1 schuift en zo deel 4 via de V-vorm wordt in- of uitgeschakeld. Kamers 2 en 4 zijn 2 aparte kamers, daarom zijn er ook 2 bubbels...
Ik ben het helemaal eens met de opmerkingen van Zozo_mp, als het een leraar is die dit soort plannen verspreidt, dan wordt het hoog tijd dat hij met pensioen gaat...
Het is nog steeds handig om te weten hoe je een oude kaart moet lezen, en zoals d.roger opmerkt, als er twee bubbels zijn, is dat niet voor niets.
Wat mij daarna irriteert, is het om te zien dat studenten/leerlingen hier komen om geconfronteerd te worden met hun werk. Weten hoe je vragen moet stellen is goed, maar weten hoe je moet denken en de tijd nemen voor een onderwerp is ook goed.
Tussen de millennials die niet weten hoe ze moeten denken en de nieuwe stagiaires die gedwongen worden om een 1/10 rantsoenberekening op google te typen om het resultaat te krijgen, ben ik teleurgesteld.
Sorry dat hij met je te maken heeft, maar er zijn steeds meer vragen met betrekking tot TD's en zelfs als de mensen hier erg aardig zijn en je vragen beantwoorden, zal het je later niet helpen en het zal onze bedrijven ook niet helpen....
Goed! Je hebt gelijk @Mandragore maar zelfs ik die al 15 dagen begrijpt wat een rechts- en linksweergave is dankzij het forum: het kostte me nog steeds meer dan een uur om met een hypothese te komen die trouwens misschien wel helemaal dom is.
Ik maakte een 3D PDF tekening van wat ik begreep.
Ik heb de "Groen-gele schroef" van blokkeren niet gemaakt, wat geen bijzondere moeilijkheid vertegenwoordigt
(om de 3D PDF te lezen dubbelklik op de link ==> optie rechtsboven ==> Document goedkeuren ==> laden met een klein horlogetje ==> klik na een paar seconden op het midden van het scherm en het 3D gedeelte kan dan in alle richtingen worden gemanipuleerd.
De gedetailleerde gebruiksaanwijzing is als volgt:
Zozo_mp het is geweldig dat je begrijpt dat ik het onderwerp dat de vraag behandelt niet eens heb gezien!
Ik zal het aan mijn stagiair moeten laten zien, toen ik hem vroeg om me het vooraanzicht te laten zien, slaagde hij erin om me 6 keer de zij-/bovenaanzichten te monteren voordat ik naar voren ging, ik dacht dat ik zou toegeven en de muis zou nemen! Sorry dat ik loslaat, het zal wel de vermoeidheid van oudejaarsavond zijn.
Azumpo, het principe is dat de klemschroef (3) deel 2 in deel 1 schuift, dat als geleider dient, en deel 4 komt "fixeren" door vast te draaien.
Als IS-leraar kan ik mijn machineplannen uit de handleiding van de chauffeur halen (https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k3769047/f5.image), er zijn een aantal echt leuke plannen......
Ik denk dat Zozo_mp zich heeft laten misleiden door de inkleuring van de tekening, de kwaliteit, de annotaties en het aantal reproducties.
Blijkbaar heeft iemand het gebruikt om de overeenkomende eigenschappen tussen de frames te laten zien, naast het te gebruiken voor kinematische modellering. Ik denk dat we ons kunnen voorstellen dat de originele tekening is:
(Draadweergave niet inbegrepen)
Het systeem is dus een klemsysteem met V voor cilindrisch deel (een soort bankschroef)
Bedankt voor uw reactievermogen, efficiëntie en hulp.
Wat de werking van het mechanisme betreft, ik begreep het goed, maar het was inderdaad dit deel nr. 4 dat me problemen bezorgde omdat ik niet begreep waarmee het overeenkwam.
Dank u @Rim_B voor uw reactievermogen, maar ik denk dat u in uw antwoord "dia 2" bedoelde en niet "dia 4".
Bedankt @Zozo_mp en @maldoror00 voor je illustraties van het probleem, ik ben erg visueel ingesteld en dit stuk 4 blokkeerde me volledig.
Bedankt @d.roger voor het verhaal van de bubbel. Ik wist dat het een aanwijzing was, maar de twijfel bleef bestaan. Bovendien realiseerde ik me later de inconsistentie op de groepen links, de equivalente links en de grafiek van de links. Er kunnen geen drie groepen zijn. Het zijn er dus 4.
@mandragore
Maak je geen zorgen, ik ben niet naar dit forum gekomen om mijn werk te doen, maar om me te verlichten nadat ik tevergeefs heb geprobeerd een aanwijzing op internet te vinden.
Ik ben in ATS-voorbereiding en deze oefening is de eenvoudigste van het huiswerk van mechanica. Het is waar dat de tekening van slechte kwaliteit is na de vele reproducties en dit is wat me blokkeerde aangezien het stuk nr. 4 een gestippeld deel heeft terwijl het volledig zichtbaar zou moeten zijn op het bovenaanzicht. Dat is alles, ik zit vast aan details, maar dat weerhoudt me er niet van om te begrijpen hoe de rest van het mechanisme werkt.
Bedankt allemaal voor jullie hulp in ieder geval.
Ik stuur je een afbeelding van het plan zonder de inkleuring. Ik ga kamer nr.4 inkleuren met een andere kleur als resultaat.
Er zit een fout in het onderwerp, ik denk niet dat het een "mechanisch verloopstuk" is...