Hoe op hetzelfde vlak te zijn in gelaste mechanica met verschillende profielen

Hallo

Ik maak een gelaste mechanisch chassîs, en ik gebruik verschillende profielen, 100x100, 80x80 60X60 ...

Ik wil dat het bovenoppervlak zich op hetzelfde niveau bevindt, ongeacht de gebruikte profielen.

Het veranderen van de schets van het plan door het verschil tussen de profielen te verschuiven werkt, maar ik heb geen oefening als ik een balk wil veranderen omdat ik alles opnieuw moet doen.

Ik heb geprobeerd de vergelijkingen te gebruiken met 3D-schets (hoogte gedefinieerd volgens de gebruikte profielen), maar wanneer ik profielen verander, verandert de naam en herkent de vergelijking de variabele niet meer.

Heeft u een oplossing?

Hallo

Kunt u een afbeelding of het bestand plaatsen om uw behoefte beter te begrijpen?

Bedankt

Er is veel eenvoudiger.
U hoeft het profiel niet gecentreerd te hebben op het schetslid.
Er hoeft alleen maar een puntentiteit in de profielschets te zijn op de hoeken/middelpunten van het profiel.
Door vervolgens op de knop "positieprofiel" te klikken, kunt u dit punt kiezen.

Een ander belangrijk punt is dat je profielen uit dezelfde schets moeten komen of dat je een familietafel hebt.

Bijgevoegd is een screenshot die de invoegpunten (de *) laat zien, niet te verwarren met de boogmiddelpunten (de +).

profil_mecano_soude.png
3 likes