Ik ontwerp gereedschapsmachines op SW2017 en tijdens de eindassemblage die uit 1500 onderdelen bestaat, zit mijn computer aan de limiet van bruikbaarheid.
Gebruikte configuratie:
32 GB werkgeheugen
Intel Core I7-7700 3,6 GHz
SSD van 500 GB
Nvidia GEFORCE GTX 1060
De assemblage "Large Designs" is al eerder gebruikt, maar ik kan niets doen, alleen visualisatie.
Ik heb geprobeerd de beeldkwaliteit tot een minimum te beperken, maar niets helpt.
Is er een speciale module om dit soort assemblages te beheren? Of misschien moeten we de schroeven wegdoen?
Er is geen geldige reden, noch vanuit het oogpunt van de machine, noch zelfs maar het aantal onderdelen. Ik heb vaak assemblages van 5000 stuks of meer en ik heb geen specifieke problemen.
Bekijk dit en laat ons weten of je dezelfde instellingen hebt in Tools==>opties==>Samenstellingen==> Complexe samenstellingen openen.
Vertel ons ook of u bewegende delen (flexibele subassemblages) heeft of dat uw ASM volledig statisch is.
Het maken van speedpack-configuraties in de subassemblages en het gebruik ervan in de kopassemblage lijkt mij het meest effectief voor een prestatiewinst.
De schroeven zijn ook erg zwaar, afhankelijk van hoe ze zijn gemaakt. Het beste is om configuraties te maken zonder schroeven in de subassemblages om gemakkelijker in de kopassemblage te kunnen werken.
U kunt ook lichtere configuraties maken door de subsets te verwijderen die u niet nodig hebt om te werken. Met behoud van de volledige configuratie...
Uw assemblage bestaat uit 1500 onderdelen of heeft u meerdere subassemblages? Het opsplitsen van assemblages in subassemblies ontlast solidworks enorm.
Maar de grafische kaart lijkt de beste van de tracks te zijn (+ 10.000 componenten op sommige assemblages)