Hoe exporteer ik puntcoördinaten van Solidworks?

Hallo

Het zit allemaal in de titel... Ik teken al een aantal keren gereedschappen waarvoor de klant de coördinaten van bepaalde punten wil weten.

Ik ken het nut ervan sinds ik zelf een paar jaar geleden metrologie heb gedaan ;-)

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden,

Yoann

Hallo

Van mijn kant gebruik ik het hulpprogramma GetCoordinate dat te koop is op Lynkoa!

http://www.lynkoa.com/store/fr/tools-et-macros/utilitaire-getcoordinates-860.html

Dit geeft mij de mogelijkheid om te exporteren in Excel of tekstbestand terwijl ik de betreffende punten annoteer in mijn 3D-bestand en/of een tabel in mijn tekening!

@+

1 like

Hallo

Van mijn kant geef ik er de voorkeur aan om een interne solidworks-functie te gebruiken om te voorkomen dat ik een plug-in koop. Beter dan een grote toespraak, er is een video die dit uitlegt op youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=1tyXfCxaf8U

Goedenacht

6 likes

Goedenavond

Dank je wel Matthieu, ik kende deze methode niet en vooral ik zou er nooit aan gedacht hebben...

Het heeft inderdaad het voordeel dat het de interne functies van SolidWorks gebruikt, maar het dwingt je om de betreffende punten met de hand te lokaliseren als het gaat om het uitvoeren van metrologie zoals yoann dat wenst.

Maar ik houd deze methode op de elleboog omdat het goed is voor mijn exportbehoeften voor curvesteken!

@+

Ter informatie, het is waar dat ik vaak teruggrijp naar nutsbedrijven, omdat ik een abonnement heb op MyCadServices en dus toegang heb tot al deze hulpprogramma's!

@+

1 like

Bedankt

Ik geef toe dat het niet slecht is en ik had me niet kunnen voorstellen dat het mogelijk was om een IGS op deze manier te bewerken.

Het enige dat me stoort aan de methode is dat de punten niet worden geïdentificeerd, ik zal honderd punten moeten verstrekken en het is geen kwestie van ze om te draaien...

Hoi allemaal

Inderdaad, de methode om de video naar IGES te exporteren is erg interessant...

Fijne dag.

Joepie,

Ik ga aandringen, maar als je 100 punten te vinden hebt, kun je beter de plug-in gebruiken die ik noemde, omdat deze zichzelf snel terugbetaalt in vergelijking met de tijd die je bespaart.

@+

De videomethode werkte, ik kreeg mijn 95 coördinaten en in volgorde...

Aan de andere kant realiseerde ik me dat de klant me ook om de hoek van tangiance vroeg...

Dus ik deed het door van punt naar punt te schuiven, een horizontale lijn en een raaklijn aan mijn baan met de hoek die tussen de twee werd bestuurd.

Zou je het anders hebben gedaan?

In ieder geval, bedankt, je hebt me veel tijd bespaard:

Ik ontdekte de functie "spline aanpassen", punten op gelijke afstand maken op een spline, en vooral dat je een IGS in tekst kon bewerken, deze zou ik nooit in mijn eentje hebben gevonden :-)

1 like