Hoe krijg ik de beschrijving van een SolidWorks-bestand weer in Windows Verkenner?

Hallo

Momenteel op Windows 7 en Solidworks 2016 Premium x64, zou ik graag willen weten hoe ik de beschrijving van een Solidworks-bestand (deel) in Windows Verkenner kan weergeven. Ik heb het tabblad "Beschrijving" en "Bestandsbeschrijving" verwijderd, maar geen van beide werkt.

Heeft u een oplossing voor dit probleem?

Bij voorbaat dank! :)

1 like

Zie deze link als ik het goed begrepen heb?

http://www.lynkoa.com/forum/autres/faire-apparaitre-la-description-dans-les-fenetres-de-windows

@+

1 like

Hallo 

Door de weergavemodus te wijzigen, verandert er niets?

2 likes

Het lijkt erop dat de souis er niet is, maar dat de informatie niet wordt weergegeven in deze genoemde kringen

EDIT: Persoonlijk kan ik alleen de volgende eigenschappen herstellen

Authors

Terugkoppeling

Zoekwoorden

Titel

2 likes

Hallo gt22,

Nee, dat is niet helemaal mijn probleem. Ik kan het tabblad Beschrijving plaatsen, maar er wordt niets in weergegeven.

U kunt het probleem beter zien door naar het bijgevoegde bestand te kijken. ;)

capture_explorateur_windows.png
1 like

Met deze link misschien?

http://www.commentcamarche.net/forum/affich-1271649-affichage-details-des-fichiers-sous-l-explore

@+

1 like

We hadden hetzelfde probleem onder Windows 7: de beschrijving van de bestanden verschijnt alleen als het onderdeel of de assemblage niet open is in solidworks. Aan de andere kant geen zorgen meer met windoxs 10

1 like

Als u eigenschappen op vensters wilt weergeven,

ze moeten worden gemaakt op het tabblad "Algemeen" (dat Aangepast wordt genoemd) van het bestand, en niet in de configuraties.

Daarom is het onmogelijk om ze te laten verschijnen voor een configuratiebestand.

En daarom biedt Solidworks standaard de eigenschap "Description" aan om bij vensters te blijven.

Dit is ook de eigenschap die SW weergeeft bij het bekijken van de miniatuur van een bestand in het deelvenster Bibliotheek.

4 likes

Hallo

+1 voor olivier.wisniewski's antwoord

Dat is wat we moeten doen

Geniet van WE

Kanton Sandrine

2 likes

Hallo olivier42,

Precies, de eigenschappen worden aangemaakt in het tabblad "Aangepaste eigenschappen" -> "Beschrijving". Bovendien, als ik lang met de muiscursor op het onderdeel (in de Windows Verkenner) sta, opent zich een klein vakje met de beschrijving (zie bijgevoegd bestand).

sbadenis, proberen om SolidWorks te sluiten het probleem is altijd terugkerend...

capture_explorateur_windows_2.png

Ik had gezien in de Windows keuze kolommen, thuis zijn er 2 "Beschrijving" vakken,

Naar vori aan je kant als je er 2 hebt, zo ja, probeer dan de andere?

Onder Windows 7 kan ik in sommige mappen de kolom "Beschrijving" niet weergeven,

Ik activeer de detailweergave, maar in de "Explorer"-processen gaat het op volle toeren (80% CPU).

Dit lijkt een Windows-probleem te zijn, dat lijkt op het hierboven genoemde probleem (met overschakelen naar Windows 10 waarmee de pb is opgelost)

1 like

Ja, ik heb de twee kolommen geactiveerd, maar niets helpt, het werkt niet.

Ik denk dat het moet zijn op de goede wil van Windows ... Bij sommige collega's wordt de beschrijving van het bestand weergegeven, bij anderen niet...

In ieder geval bedankt voor je hulp! :)

1 like