Wanneer u in de FeatureManager-ontwerpstructuur de muisaanwijzer op een object plaatst, geeft de software grafische pijlen weer die de complexe relaties tussen de elementen weergeven.
Dit wordt dynamische referentievisualisatie genoemd.
De blauwe pijlen geven de bovenliggende relaties aan. De paarse pijlen geven onderliggende relaties aan. Als een verwijzing niet kan worden weergegeven omdat een functie niet is uitgevouwen, wijst de pijl naar de functie die de verwijzing bevat en wordt de verwijzing weergegeven in een tekstvak rechts van de pijl.
De pijlen voor bovenliggende en onderliggende relaties zijn standaard uitgeschakeld. U kunt een of beide pijlensets in- of uitschakelen.
De instelling die u kiest, wordt de standaardinstelling voor alle documenten.
Dynamische referentievisualisatie in delen mogelijk maken:
Klik met de rechtermuisknop op het eerste item in de FeatureManager-ontwerpstructuur.
Klik op de contextwerkbalk op de volgende opties:
Klik op Dynamische verwijzingen visualiseren (bovenliggend) om de bovenliggende verwijzingspijlen te activeren.
Klik op Dynamische referentievisualisatie (onderliggend) om onderliggende referentiepijlen te activeren.
Dynamische referentievisualisatie in assemblages mogelijk maken:
Klik met de rechtermuisknop op een onderdeel, subassemblage of assemblagefunctie op het hoogste niveau.
Klik op Dynamische referentievisualisatie (bovenliggend) of Dynamische referentievisualisatie (child) .
Als u dynamische datumvisualisatie op een willekeurig niveau in- of uitschakelt, is de wijziging van invloed op de hele assembly.
U kunt andere werkbalken aanpassen door de knoppen Dynamische referentievisualisatie (bovenliggend) en Dynamische referentievisualisatie (child) toe te voegen. U kunt ze bijvoorbeeld toevoegen aan de werkbalk van de weergave omhoog, zodat ze altijd zichtbaar zijn en u niet met de rechtermuisknop hoeft te klikken om ze te openen. U kunt ook sneltoetsen maken om het gemakkelijker te maken om tools in en uit te schakelen.
Ik klikte niet op de juiste plek en toch had ik het gevoel dat ik alles had geprobeerd. Dank aan jullie beiden voor de uitzichten, het liet me toe om te vinden.