Hier is de kleine weerspiegeling van het weekend
Hoe maak je dit stuk?
@+ ;-)
Hier is de kleine weerspiegeling van het weekend
Hoe maak je dit stuk?
@+ ;-)
Hallo
Aan de andere kant kan ik niet bepalen of de slak plat is of eerder kegelvormig? (als we vanaf de zijkant kijken)
Hallo
Over het algemeen blijft het een sweep, je profiel kan "dun worden geveegd" als je wilt dat het hol is, dus het traject is een spiraal.
Ik kijk ernaar als ik twee minuten heb!
Hoi @ Tomalam
Het is licht conisch
We bereiken een aantal grenzen van solidworks
@+ ;-)
Ingewikkeld met spiraalvormig gladstrijken, Sw wil geen "gekruiste" volumes hebben, dus ik kan het deel gewoon maken met wat licht tussen de extrusies
het zou kunnen werken als we tijd hebben... Nu is het jouw beurt om het ons te laten zien! ;)
@ Tomalam
Laat altijd zien wat je hebt gedaan
Dit zal ideeën geven aan de andere deelnemers
Ik kon bij dit stuk zien dat we in oppervlakte iets meer vrijheid hadden ten opzichte van volume
Wel is het zo dat er meerdere schetsen gemaakt moeten worden
zo ben ik tenminste te werk gegaan, misschien zijn er nog anderen?
@+ ;-)
A priori zal ik een "eenvoudig" gladmakend oppervlak maken volgens een conische spiraalvormige baan (baan verkregen met de spiraalfunctie van solidworks geprojecteerd op een kegel).
Ah of misschien om een kegelvormige omwenteling uit te voeren en dan de groef in de vorm van een spiraal te graven en alles met bladeren te bevestigen.
Eindig dan met de shell-functie.
Hallo: resultaat met CATIAV5
Ik heb geen conus gebruikt (maar een omwenteling van een spline) is de spiraal met variabele toonhoogte.
Zie screenshots (het centrum moet nog worden afgewerkt en de interne kruispunten worden schoongemaakt).
Ik zal je een link plaatsen waar je veel informatie kunt vinden over formules op curven Klik HIER
@ Tomalam het is niet slecht, maar ik denk dat je geblokkeerd bent door het ontbreken van een profiel
en + ben jij in volume
Ik kon zien dat we vastzitten + vroeg (via de verhouding straal van kromming / profieldoorsnede) dan op oppervlakte waarom ik niet weet of iemand kan antwoorden.....
We zitten echter op een basis logvolume.......... (SolidWorks)
@ Thomas in het vegen Ik probeerde en je komt vast te zitten snel
@ Lucas het is een oplossing pas op voor de vouwen Solidworks houdt niet van contacten
@ fthomas uw methode is degene die ik gebruikte oppervlakte-gladmaken
@ Tomalan je moet je laatste bericht aan mij uit te leggen, begrijp het niet goed
@+ :-)
@ Franck
onder Catia is het eigenlijk makkelijker dan op SolidWorks
Ook niet hetzelfde product
Bedankt voor de link naar curveformules
@+ ;-)
@Gt22 Dit is wat ik dacht dat ik zou doen, maar het ziet er niet geweldig uit. Nadat ik geen oppervlaktechirurgie beoefen, dus daar stopt het voor mij ^^