Hoe maak je dit stuk?

Hier is de kleine weerspiegeling van het weekend 

Hoe maak je dit stuk?

@+ ;-)

2 likes

Hallo

Aan de andere kant kan ik niet bepalen of de slak plat is of eerder kegelvormig? (als we vanaf de zijkant kijken)

1 like

Hallo

Over het algemeen blijft het een sweep, je profiel kan "dun worden geveegd" als je wilt dat het hol is, dus het traject is een spiraal.

Ik kijk ernaar als ik twee minuten heb!

1 like

Hoi @ Tomalam

Het is licht conisch

We bereiken een aantal grenzen van solidworks

@+ ;-)

Ingewikkeld met spiraalvormig gladstrijken, Sw wil geen "gekruiste" volumes hebben, dus ik kan het deel gewoon maken met wat licht tussen de extrusies

Hallo Ik denk dat je in kwartslagen (2 schetsen) verschillende afvlakkingen moet maken: de baan is spiraalvormig en op het startvlak (buiten) moet je het profiel net zo vaak maken als de baan er doorheen gaat! Hetzelfde geldt voor het loodrechte vlak. Wat denk je?
2 likes

het zou kunnen werken als we tijd hebben... Nu is het jouw beurt om het ons te laten zien! ;)

@ Tomalam

Laat altijd zien wat je hebt gedaan

Dit zal ideeën geven aan de andere deelnemers

Ik kon bij dit stuk zien dat we in oppervlakte iets  meer vrijheid hadden ten opzichte van volume

Wel is het zo dat er meerdere schetsen gemaakt moeten worden

zo ben ik tenminste te werk gegaan, misschien zijn er nog anderen?

@+ ;-)

Dit is wat me lukt, maar dan loop ik vast...

sans_titre.png
1 like

A priori zal ik een "eenvoudig" gladmakend oppervlak maken volgens een conische spiraalvormige baan (baan verkregen met de spiraalfunctie van solidworks geprojecteerd op een kegel).

2 likes

Ah of misschien om een kegelvormige omwenteling uit te voeren en dan de groef in de vorm van een spiraal te graven en alles met bladeren te bevestigen.

Eindig dan met de shell-functie.

Hallo:  resultaat met CATIAV5

Ik heb geen conus gebruikt (maar een omwenteling van een spline) is de spiraal met variabele toonhoogte.

Zie screenshots (het centrum moet nog worden afgewerkt en de interne kruispunten worden schoongemaakt).

Ik zal je een link plaatsen waar je veel informatie kunt vinden over formules op curven Klik HIER

methode.bmp
2 likes

@ Tomalam het is niet slecht, maar ik denk dat je geblokkeerd bent door het ontbreken van een profiel

en + ben jij in volume

Ik kon zien dat we vastzitten + vroeg (via de verhouding straal van kromming / profieldoorsnede) dan op oppervlakte waarom ik niet weet of iemand kan antwoorden.....

We zitten echter op een basis logvolume.......... (SolidWorks)

@ Thomas in het vegen Ik probeerde en je komt vast te zitten snel

@ Lucas het is een oplossing pas op voor de vouwen Solidworks houdt niet van contacten

@ fthomas uw methode is degene die ik gebruikte oppervlakte-gladmaken

@ Tomalan je moet je laatste bericht aan mij uit te leggen, begrijp het niet goed

@+ :-)

@ Franck

onder Catia is het eigenlijk makkelijker dan op SolidWorks

Ook niet hetzelfde product

Bedankt voor de link naar curveformules

@+ ;-)

@Gt22 Dit is wat ik dacht dat ik zou doen, maar het ziet er niet geweldig uit. Nadat ik geen oppervlaktechirurgie beoefen, dus daar stopt het voor mij ^^

sans_titre.png