Hoe toon ik de richting van het profiel naast de 2 hoeken in de lijst van gelaste constructie in plan?

Hallo

In de lijst vinden we de snijhoeken met de lengtes, maar ik zou alleen een tabelplan willen hebben met de positie van het profiel voor de snede.

Inderdaad, de 2 hoeken zijn niet genoeg, het is noodzakelijk om de 3D-weergave te hebben om de snijrichting te beheren, vooral op een rechthoekig profiel.

Weet u hoe u een profiellijst alleen kunt beheren door middel van een gelaste constructielijst zonder dat u een 3D hoeft toe te voegen.

Bijvoorbeeld: 45 en -45 of een 2D-diagram.... of een gedefinieerde  hoekpositie: profielpositie 0° / 90° ....

Kortom, hoe de gelaste constructielijst volledig te automatiseren om een document te produceren dat volledig kan worden gebruikt door een persoon die alleen snijdt.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden (in de hoop dat mijn vraag niet te "dom" is, het lijkt erop dat ik heb gezocht, maar zonder 3d stel ik :))

Goedenavond

Persoonlijk, wanneer er een risico op fouten op een doorsnede bestaat, voeg ik een weergave toe door alleen het  lichaam te selecteren dat moet worden weergegeven en ik voeg de afmetingen toe.

Ik doe het in ieder geval als ik plannen maak voor stalen schrijnwerk met Socomal voegprofielen waarbij er een bastaardsnede gemaakt moet worden en een toevoeging van een uitgestelde voegsnede.

Er zijn geen functies om automatisch een weergave van elk orgaan op een EP-lid toe te voegen. Het moet haalbaar zijn met een kleine macro.

Het zou ook een goede verbetering van SW zijn om een miniatuur  aan te bieden in de tabel met gelaste onderdelen.

Voor kleine ontwerpen is een ISO-weergave en een detailweergave vaak voldoende.

Trouwens, een positieve hoek is rechts gesneden op een lintzaag of freeszaag en negatieve linker snede/flipping.

Naar mijn mening moeten de EP-leden van gelaste constructies niet alleen worden gebruikt door het type dat snijdt, maar moeten ze ook worden gebruikt door lassers of monteurs die de montage moeten uitvoeren met behulp van de configuraties (één voorraad en één met alle voegvoorbereidingen en lasspecificaties)

1 like

Hallo

Yves, bedankt voor je antwoord, ik ben het ermee eens, een thumbnail zou echt een mooie verbetering zijn geweest.

Als anderen oplossingen of macro hebben om dit voorstel te realiseren, ben ik geïnteresseerd.

In de tussentijd zet ik de 3d en visualiseert de operator de snijhoek, maar een eenvoudige lijst met thumbnail zou nog steeds effectiever zijn, vooral voor grote constructies die veel profielen hebben.

Ik heb zojuist mycadtools gekocht, met als doel dit probleem op te lossen en tijd te besparen op tekeningen, met behulp van smartdrawing.

Ik ben bang dat ik in een lange puinhoop ben geweest en waarschijnlijk meerdere weekenden moet besteden aan het "parametriseren" voordat ik aan mijn einde kom (ik heb geen solidworks-onderhoud ...) als er al iemand is geweest en ze zo vriendelijk zijn om deze elementen aan mij door te geven.....

Maar van mijn kant heb ik geen andere oplossingen gevonden om snel mechanisch gelaste tekeningen te maken (jammer en te veel plannen die crashes veroorzaken met  solidworks)

Ik overweeg om over te stappen naar TEKLA als ik het verprutst heb met smartdrawing.