Laat me mijn probleem uitleggen, ik ben momenteel op een commerciële plaat, die 3 bewerkingskoppen (werktuigmachine) bevat, ik heb ze gemodelleerd op SolidWorks, ze in een assemblage geplaatst, in een positie gezet en vervolgens geopend op SolidWorks composer om een mooie weergave te geven en wat technische informatie ingevoegd (sectie van koppen, bewerkingshoek, enz.) voor potentiële toekomstige klanten.
Ik moet schijnbare aslijnen invoegen om vervolgens andere te plaatsen die een hoek aangeven ten opzichte van dezelfde middellijn. Het probleem is dat ik geen precisie in mijn lijnen heb, geen manier om de beroemde polylijn te beperken, ik zou mijn lijn loodrecht op de grond willen zetten en een hoek aan mijn lijn willen geven die de bewerking aangeeft, op het moment dat ik mijn lijnen uit de vrije hand teken, wat echt niet geweldig is voor het maken van een commerciële brochure... Ik zou graag willen weten of er een functie is zoals in SolidWorks (maak een lijn gelijk, loodrecht, horizontaal,...) of dat er een truc is die dit mogelijk maakt?
Als ik je probleem goed begrijp, denk ik dat je een raster moet maken om de betreffende lijn te kunnen trekken. De roosters komen ongeveer overeen met het DASN solidworks-plan.
Waarom tekent u uw assen en pijlen niet rechtstreeks in solidworks en plaatst u ze naar wens in de bewerkingskopconstructie !! Door er een beetje kleur op te doen kan het best goed zijn, en de zijkanten zijn gemakkelijk aan te trekken!
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om me te antwoorden,
Coyote, ik had erover nagedacht, het probleem is dat de lijnen van het rooster niet noodzakelijkerwijs in de as van mijn bewerkingskoppen vallen en daarom zal mijn polylijn niet in het midden liggen. Ik voeg een afbeelding toe om explicieter te zijn. Op de bijgevoegde afbeelding zijn de polylijnen met de hand getekend, vervolgens heb ik een raster ingevoegd.
David be3, niet dom om ze direct in stukken te tekenen, ik probeer het en ik zeg het je.
Ha, dus ik begreep het niet, druk gewoon op de ALT-toets als je jezelf in de as van een cilindrisch element wilt positioneren, of het nu voor een polylijn is of een as of iets anders.