Hoe maak je verschillende vouwen?

Hallo

(Zie bijlage)

Ik wil dit deel maken zonder materiaal te verwijderen. Met de hoek van 60° en 90° en hebben een juiste hoek bij het uitvouwen om deze door te geven aan onze ponsmachines.

Bedankt.

10-004-532-260-050a.stap

Hallo

Met de plaatwerkmodule kunt u een profiel onder de gewenste hoek scannen. Hoe dan ook, je hebt vast wel een dagje tussen de gebogen stukken vanwege de stralen.

1 like

Je kamer is niet plat

Op het visuele lijkt het alsof het gat is verlaagd met een helling die uit de 4 hoeken komt

Dus of het is een onderdeel dat gestempeld moet worden

Of maak in vouwen met een las die begint vanuit een hoek ten opzichte van uw riool

@+

1 like

Hoi gt22, ik had ook aan het stempelen gedacht maar de 60° engel zou een probleem zijn.

1 like

Nee @ Leblanc

Het is het grootste plaatwerk dat is gemaakt van diamantstippen waarvan het midden van dit punt het gat (riool) is

Dus ofwel vervorming of een gelaste pan en X-vouwen

De rest van de vouwen kan via vouwen worden gedaan

@+

1 like

voor het afsnijden van bochten en het voorkomen van scheuren

Het beste is om een gat te maken op de kruising van de hoeken

Na het maken van een snede 

https://www.youtube.com/watch?v=HBkQChcSNh4

@+

http://help.solidworks.com/2012/french/Solidworks/Sldworks/t_adding_cross_break.htm

Een diamantpunt toevoegen

Om een diamanten punt toe te voegen aan een plaatwerkonderdeel:

1. Klik op Diamantpunt  (werkbalk Plaatwerkbalk) of >  plaatwerk invoegen > diamantpunt .
  2. Selecteer in de PropertyManager:
    • Het vlak waarop u de diamantpunt wilt maken
    • De richting van de diamantpunt
    • De breekstraal
    • De breekhoek
  3. Klikken. 

Hoofdonderwerp: Diamond Spikes

Diamantpuntinstellingen weergeven in een tekening

Wanneer u een onderdeel met een diamantpunt maakt, worden in de uitgevouwen weergave de buigrichting, de buigradius en de buighoek weergegeven.

Diamantpuntinstellingen in een tekening weergeven:

1.  Klik op Merk maken van onderdeel/merk  (werkbalk Standaard) of Bestand > Tekening maken van onderdeel . 
  2. Selecteer in het dialoogvenster Grootte/opmaak van de basismap een basiskaartgrootte en klik op OK.
  3. Sleep de weergave Uitgevouwen status van het palet Weergave naar het tekenblad .

De buigrichting, buigradius en buighoek worden weergegeven.

@+ 

1 like

Bedankt voor de uitleg van de diamantpunt. (Ik denk niet dat ik die diamantpunt doe)

Maar ik weet nog steeds niet hoe ik de dvp met de hoeken "netjes" moet doen, en het snijprincipe werkt niet, zelfs niet bij het maken van een Ø. 

De sweep werkt niet bij het vouwen. Omdat ik het moet ponsen en vouwen met ons machinepark.

1 - Modelleer het onderdeel door te doen met materiaalverwijderingen;
2 - Herstel de vorm van de afvlakking:
3 - Maak een stuk met een platte vorm als uitgangspunt waarvan de omtrek de vorige afvlakking is;
4 - Maak vouwen volgens de schets.

Bijgevoegd is een voorbeeld (SW15)  gemaakt door direct in stap 3 te starten.

Aan de andere kant heb ik de diamantpunt niet in mijn import.

bac_tole.sldprt
3 likes

Dank u voor uw snelle en beknopte antwoorden.

Ik heb van alles een beetje genomen om mijn stuk zo eenvoudig mogelijk te maken, behalve het vegen.