Hallo, autodidact op Solidworks, ik wil van deze periode van opsluiting profiteren om mijn ontwerpmethodologie te verbeteren.
Momenteel vul ik mijn cartridges met de hand, ik voer de eigenschappen van mijn onderdelen en assemblage niet in, enz... Kortom, ik sleutelen aan bepaalde aspecten, omdat ik niet weet hoe het moet
Ik wil graag de automatismen gebruiken die mogelijk zijn om efficiënter en rigoureuzer te werken. Ik heb net een tutorial over eigendomsformulieren bekeken.
Ik heb een "referentie" veld aangemaakt, ik heb een "Aanduiding" veld aangemaakt, maar hoe maak ik de bestandsnaam "referentie + Aanduiding"? Voorbeeld: "0123 _ moer" Moet ik het tegenovergestelde doen, d.w.z. mijn bestand opslaan onder "0123 _ Nut" en ergens aangeven dat de referentie het eerste deel van de bestandsnaam is en de aanduiding het tweede deel?
Of is het een slecht idee om de stukken zo te benoemen?
Om te doen wat u vraagt, moet u de macro's gebruiken die worden geleverd door het Dassault-systeem "MyCADtools", daar heeft u al een minimum om uw cartridge te vullen.
Deze cartridge raakt pas vol als je de gegevens van je onderdeel hebt ingevuld, en als je je kruimels in plan maakt wordt deze automatisch gevuld.
Anders moet je een aanpasbare macro maken ...
Wacht tot ik een link voor je vind of zoek ook naar jouw kant LOL...@+.
In mijn SolidWorks-bestanden zijn de eigenschappen in 3D (sldprt of sldasm).
De tekening heeft geen aangepaste eigenschappen.
Ik krijg de eigenschappen van de 3D rechtstreeks, door het plaatsen van in het titelblok of opmerkingen een eigenschap van het model door te schrijven: $PRPSHEET:{property name}.
Bestand --> eigenschap
In mijn SolidWorks-bestanden zijn de eigenschappen in 3D (sldprt of sldasm). De tekening heeft vrijwel geen aangepaste eigenschappen.
Dus in de tekening krijg ik de eigenschappen van de 3D direct, door in je titelblok of de opmerkingen een eigenschap van het model te plaatsen door te schrijven: $PRPSHEET:{property name}.
In de hoop dat ik je vraag goed heb geïnterpreteerd.
Nou, ik heb de proefversie van My CAD Tools geïnstalleerd.
Laten we zeggen dat ik een nieuw onderdeel maak met een artikelcode van "0123" en een aanduiding van "Nut". Ik wil graag een van de onderstaande opties:
- Ik noem het onderdeel "0123_Ecrou" en automatisch wordt de artikelcode gevuld met "0123" en de aanduiding met "Nut"
- Of ik vul "0123" in als artikelcode en "Nut" als aanduiding, en het onderdeel wordt automatisch hernoemd naar "0123-Nut"
Persoonlijk vind ik het niet zo praktisch om de onderdelen te benoemen met een code + onderdeelnaam. Als u de titel van uw stuk wilt hernoemen of de functie wilt wijzigen, wordt de bestandsnaam overschreven. Persoonlijk gebruiken we gewoon een code en krijgen we de eigenschap Title van de aanduiding van het onderdeel in een Windows Verkenner om de naam van het onderdeel te zien (die absoluut niet gerelateerd is aan de bestandsnaam)
@sbadenis: Bovenkant! Bedankt voor het delen van mijn ervaring. Soms ga ik een richting op en realiseer ik me uiteindelijk dat het niet de beste is. Als autodidact ben ik geïnteresseerd in alle best practices die ik kan gebruiken of fouten die ik moet vermijden.
De reden dat ik de onderdeelnaam in de bestandsnaam wilde hebben, is om de onderdelen in de assemblageboom beter te identificeren, want een boom met referenties is niet praktisch.
Is er een manier om de aanduiding in de assemblageboom te krijgen?
U kunt de aanduiding in de beschrijving van het onderdeel zetten als u deze niet gebruikt, of configuraties gebruiken die overeenkomen met de aanduiding die u wilt.
Bedankt! Dit komt precies overeen met mijn behoeften! Ik had ook een pb van terminologie, tussen "Beschrijving" en "Aanduiding". Voor mij was "carb screw" een aanduiding.
Als ik het goed begrepen heb: "carb schroef" is de "beschrijving" en "M4x30mm" schroef is de aanduiding, correct?
Dus door "Toon beschrijving van componenten" aan te vinken , krijg ik nu wat ik wilde... Bedankt