Hoe maak je een attribuut de laagnaam (autocad2013)

Hallo

Na veel onderzoek kon ik de oplossing niet vinden, ik heb berichten die zijn geïntegreerd op autocad, maar het probleem is dat ze allemaal overeenkomen met een andere laag met de naam van mijn bericht als de naam van de laag. Ik zou graag willen dat ik voor elk van deze lagen in mijn "post" blok het "naam" label kan vervangen door de naam van de laag (zodat het consistent is). Ik heb de systeemvariabele 'Clayer' getest, maar zoals de naam al doet vermoeden, geeft het me de naam van de huidige laag en de naam van de laag waarvan het object deel uitmaakt.

Wetende dat ik meer dan 2500 elementen heb, zou ik graag willen weten of er een systeemvariabele of iets dergelijks is waarmee je een attribuut kunt vullen met de waarde van de laag waar het deel van uitmaakt.

Bij voorbaat dank;)

Hallo

Na wat speurwerk vond ik deze oplossing die ik alleen aan de praat kreeg door een nieuw attribuut aan het bestaande blok toe te voegen. Als je een al bestaand attribuut wijzigt, werkt het niet, het is mij in ieder geval niet gelukt:

1 - Open de blokeditor om het paalblok te bewerken

2- Maak een nieuw attribuut aan met de volgende parameters:

- Label = achternaam (anders dan een bestaand label)
     - Standaard = Klik op de knop "Veld invoegen"

-- Veld Categorie = Objecten
          -- Veldnamen = BlockPlaceholder
          -- Blokreferentie-eigenschap = Laag
          OK

- Vink het vakje "Vooraf gedefinieerd" aan
     - Pas de tekstinstellingen naar wens aan

3- Verwijder eventueel het bestaande attribuut dat niet meer nodig is

4- Sluit de blokeditor door de wijzigingen op te slaan (het tegenovergestelde zou dom zijn!!)

5- Voer de opdracht "ATTSYNC" uit (Synchroniseer attributen)

- Druk op de "Enter"-toets om het blok te selecteren
     - Druk op "Enter" om de synchronisatie te bevestigen.

Normaal gesproken moet de naam van de laag waarin het frame is ingevoegd worden weergegeven.

Wees voorzichtig, in dit geval is het niet de naam van de laag waarin de kenmerken van het blok zijn gemaakt die wordt weergegeven (meestal de "0" -laag).

Als u meerdere verschillende poolblokken heeft, moet u deze procedure voor elk blok volgen.

In de hoop je geholpen te hebben,

Eric R.

1 like

Hallo

Heel erg bedankt voor de oplossing, ik moet aan een ty ding sleutelen zodat het de waarde maar één keer verandert (om mijn berichten daarna op een andere laag te integreren) en het zal goed zijn ^^

Je kunt je niet  voorstellen hoeveel tijdwinst het gaat opleveren, gewoon een dxf-export van qgis, een blockreplace en een attsync, d.w.z. 5min, terwijl mensen voorheen veel tijd verspilden aan naamgeving.

Nogmaals bedankt!