Hallo, ik ben een heftafel aan het modelleren en de beperking die ik heb tussen mijn rollen en mijn hoek voorkomt beweging.
Het is een tangentiebeperking omdat ik geen andere beperking kan plaatsen, omdat het mij lijkt dat het een glijdende spil is die ik zou moeten hebben.
Kan iemand mij helpen?
Hallo
Als het principe van de tafel is wat ik me voorstel (zie onderstaande afbeelding), is er geen reden om een blokkering van de beweging te verkrijgen door een tangentiebeperking op te leggen tussen de rol en de hoek.
Beweging moet mogelijk zijn...
Mogelijk, maar zonder de eigenschap van een antisliplager tussen rotatie en roltranslatie. Om deze relatie te hebben, volstaat het om een " Mechanische " beperking te definiëren, van het type " tandheugel " tussen de twee delen.
Zo is het ook in Solidworks.
Hartelijk dank voor deze informatie heb ik geprobeerd het contact tussen de oppervlakte en die me niet toestaat deze verbinding.
Ik zal het opnieuw proberen met deze methode.
Het is me gelukt om met jouw methode deze relatie te vinden, maar nadat ik hem heb gemaakt, komt de peiling niet op mijn hoek terecht, er moet iets anders zijn dat ik niet goed kan.
Sorry dat ik vragen stel, kan stom zijn, maar het is heel lang geleden dat ik SW had aangeraakt.
Moeten:
- een tangentiebeperking om contact tussen de rol en de hoek af te dwingen, en
- een tandheugel- en rondselbeperking om de rollende relatie te verkrijgen zonder slippen. Deze laatste beperking forceert geen contact tussen de twee delen.
Het merkwaardige is dat de tangentiebeperking die je toepast beweging lijkt te blokkeren. Er zijn ongetwijfeld andere beperkingen die onverenigbaar zijn met mobiliteit.
Hallo
Je moet de beperkingen van het eerste niveau zoveel mogelijk beperken: zorg dus voor een assemblage van een paar subassemblages (ik zou zeggen 4 tot 5 gezien de foto) en niet 800 onderdelen ertussen op het eerste niveau.
Maak eventueel virtuele subassemblages als u ze niet wilt beheren.
Onberispelijk voor de info, ik zal het vanavond proberen als ik thuiskom van mijn werk met de twee genoemde beperkingen.
Voor de subassemblages maak ik ze nu zoals ik ze maak, ik realiseerde me al snel dat het anders een puinhoop was.
Ik heb voor deze realisatie verschillende sub-assemblages: de onderste tafel met alle bevestigingen bovenop en de rollen voor de beweging van de tafel, de dwarsbalkconstructie met hun schroeven geïnstalleerd plus de assen en de rollen om erop te monteren, de bovenste tafel die ook zijn bevestiging heeft en ik zal een andere sub-assemblage plaatsen waarna ik er een enkelwerkende cilinder van zou hebben gemaakt, de fittingen en de hydraulische pomp.
Gezien uw suggesties, vraag ik me af of ik mijn rollen heb gedaan met een tangenverbinding tussen mijn rollende ballen en het lichaam.
Ik weet niet of iedereen heeft begrepen dat je ook de kogels van de lagers beperkt om ze functioneel te maken bij het modelleren. Wat heeft het voor zin?
Het heeft geen zin, het is gewoon dat ik dacht dat ik het zo moest modelleren.
Om de knikkers in hun behuizing te plaatsen, denk ik dat ik het zo moet doen, na noodzakelijkerwijs kan ik deze beperking verwijderen volgens uw advies, maar mijn knikkers kunnen bewegen als ik mijn rol verplaats, denk ik.
Er zijn veel dingen die ik juist moet leren om te slagen in eenvoudige dingen voor jou.
Ik neem aan dat je je lager hebt gedownload van een TRACEPARTS-stijlplatform. Het enige wat je hoeft te doen is (maar normaal gesproken is dit al het geval) de verschillende elementen waaruit je lager bestaat te bevestigen. Om dit te doen, klikt u in de functiebeheerder met de rechtermuisknop op de geselecteerde onderdelen en kiest u de optie "repareren ". U hebt dan een kleine (f) die voor het onderdeelnummer in de fm verschijnt
. Het is ook mogelijk om uw assemblage op te slaan als een sldprt onderdeel.
Hallo
Salie advies aangeboden door @froussel ...
Ik zou hieraan willen toevoegen dat een dergelijke structurering bijna essentieel is voor een mobiel systeem, vanuit het perspectief van een statische of dynamische studie.
De hoofdassemblage mag alleen bestaan uit subassemblages (of onderdelen) die de " kinematische groepen" van het mechanisme vormen, subassemblages van componenten die volledig met elkaar verbonden zijn.
Er zouden er 6 zijn in het geval van de heftafel:
- het chassis;
- de twee armen die de beitel vormen;
- de bovenste lade;
- De twee componenten van het besturingssysteem: cilinderhuis en zuiger, of schroef en moer, of andere...
Voor alle " hardware ", lagers, rollen, zwenkwielen, schroeven... de componenten die door bibliotheken (Toolbox, Traceparts) of door fabrikanten worden aangeboden, worden kant-en-klaar geleverd, in de vorm van onderdelen of assemblages, zonder dat er beperkingen hoeven te worden gedefinieerd.
Met uitzondering van die welke nodig zijn voor hun positionering in hun bestemmingsassemblage.
Zie onderstaande afbeelding, op een model van Grabcad:
- 6 assemblages op het eerste niveau (de onderdelen in de mechanische zin van het woord),
- en slechts 11 beperkingen om ze te positioneren.
Merk op dat de rollen zijn geïntegreerd in de assemblages van de beitelarmen en de rollen in het frame. Er is geen echte interesse om er mobiele subassemblages van te maken...
Dus nee, de nodige rollen, ik ben DL niet, ik dwing mezelf om zoveel mogelijk stukjes zelf te doen om te leren.
Dus je advies is erg nuttig voor mij, dus als ik het goed begrijp, gebruik ik de beperkingen om mijn rollende ballen in te stellen en dan repareer ik ze waardoor ik de beperkingen kan verwijderen die de beweging blokkeren.
Ik probeer nu de voorkeur te geven aan subassemblages.
Ik zou dit allemaal deze lunch tijdens de lunch proberen.
Bedankt iedereen
Goedenavond
In de praktijk, en afgezien van de lagerfabrikanten, tekent over het algemeen niemand de kogels of rollen (of een zeer beknopte weergave als je realistische Europarlementariërs wilt).
Aan kogels/rollen heeft de ontwerper die een lager gebruikt niets aan.
En hun weergave weegt enorm op het model en de tekeningen. Zelfs lagerfabrikanten geven ultra-vereenvoudigde 3D van hun lagers (INA plaatst bijvoorbeeld slechts 4 rollen op zijn rollagers: genoeg voor de meeste sneden).
Hallo bedankt allemaal voor jullie berichten, hierdoor heb ik geleerd dat ik plezier kan beleven aan het maken van kleine assemblages voor de lol, zoals rollen, zuigers of andere, maar dat ik voor complexere assemblages die beweging nodig hebben, de voorkeur moet geven aan de onderdelen van boekenkasten die minder zwaar zijn voor mijn computer.