Hoe verwijder je materiaal van een linker deel?

Hallo, op het bijgevoegde bestand ben ik op zoek naar een materiaalverwijdering volgens de geometrie van een linker onderdeel.

Het zijn couvertijnen (steen die de bovenkant van een muur afwerkt).

Op de assemblage komt het onderdeel met de naam couvertijn  overeen met de gezochte geometrie. Op het stuk genaamd couvertijn 2 kan ik echter niet de gewenste vorm reproduceren.

Ter informatie, ik heb Solidwork 2016.

Bedankt 

Vriendelijke groeten 

Masson Bastien

14-12-18.sldasm

Goedenavond Bastien

Ik weet niet waar je omslagen van gemaakt zijn, en ik weet niet of je je omslagen ongestraft kunt knippen om de straal van 120 in je schets 14 te krijgen.

Als we alle zakelijke aspecten die u beheerst buiten beschouwing laten en dat voor Solidworks beantwoorden, dan:

1°) Op de stukken die recht zijn, ga je precies zo te werk als bij de linker helling, wat je perfect hebt gedaan. Je moet alleen de lengte van de materiaalafname onder de knie krijgen, maar je weet hoe je dat moet doen.

2°) Voor de straal van 12 U moet de functie "afgevlakt materiaal verwijderen" gebruiken. Om dit te doen, moet je een beginschets maken (zoals je schets nr. 15) en een aankomstschets met hetzelfde profiel. Dan gebruik je een hulplijn met de straal van 120 (zoals je schets 14).

Samenvatting: het maken van een "gladde materiaalafname" met een startschets en een aankomstschets en een geleidingscurve met een straal van 120 mm.

Als het niet duidelijk is, maak ik een mini-tutorial voor je op basis van je onderdelen.

Ik zeg mini-tutorial omdat ik de 2019-versie heb die niet compatibel is met je 2016

Vriendelijke groeten

PS: Ik weet de mate van precisie niet, maar als het metselwerk is, moet het in de orde van grootte van een centimeter zijn. Dit voorkomt niet dat u een kleine fout in uw schets nr. 24 krijgt, waardoor een kleine rand ontstaat die u in de war brengt........ om uw "gladgestreken materiaalverwijdering" uit te voeren".

2 likes

ok heel erg bedankt, ik zal ernaar kijken en ik zal je op de hoogte houden. Bedankt.

Hallo Bastien

Ik kijk goed naar de vorm die je wilt maken en die, zelfs als het in meerdere stukken is gemaakt, namelijk stenen.

Het voordeel  van stenen is dat je de exacte vorm kunt geven, in tegenstelling tot bakstenen daken die altijd recht zijn en zelfs op lengte zijn gesneden.

Net als in MP beloofde ik je een mini-tutorial, dus ik werd gedwongen om het stuk te maken.

Dit is vrij moeilijk om te doen en als u het in volume wilt doen met "Material Removal-Smoothing", levert dit ernstige problemen op voor de geleidingscurves.

Het is echter mogelijk, maar de uitleg is erg complex en ik weet niet of je ze zou kunnen reproduceren, omdat je daarvoor heel goed SW moet kennen.

Ik denk dat deze vorm veel gemakkelijker te doen zou zijn op het oppervlak. Helaas beheers ik deze techniek niet.
Dus ik doe een beroep op onze vriend en toch collega GT22 ;-) die erg sterk is in oppervlak en die, als -in zijn legendarische vriendelijkheid- de vriendelijkheid had om te zeggen hoe het in oppervlak moet worden gedaan, we de twee methoden zouden kunnen vergelijken en kijken welke het beste bij je past.

Bovendien ben ik in SW 2019, dus het is niet gemakkelijk om mijn bestand onbruikbaar te maken in de 2018 en lagere versies.

Daarom staat er in de bijlagen een 3D-pdf waarmee u in volume kunt zien, evenals een Edrawing-bestand met STL.

Vriendelijke groeten

couvertine_214-12-18__zz_v1.zip

Dank u zozo_mp voor uw hulp. Ik hou jullie op de hoogte, ik begin vanavond met de bewerking van het linker deel. 

Vriendelijke groeten 

Masson Bastien.