Hallo
Ik moet een M15 tapgat in een kamer maken. Ik gebruik hiervoor de boorhulpfunctie, maar deze functie biedt mij geen M15.
Ik ben op Solidworks 2016. Heeft iemand een truc om een M15 te maken?
Bedankt.
m15.jpg
Hallo
Ik moet een M15 tapgat in een kamer maken. Ik gebruik hiervoor de boorhulpfunctie, maar deze functie biedt mij geen M15.
Ik ben op Solidworks 2016. Heeft iemand een truc om een M15 te maken?
Bedankt.
Aangezien dit geen standaard aftappen is, heb je twee oplossingen:
1- wijzig de wizard om de M15 toe te voegen (via een persoonlijke boorstandaard, denk ik)
2- Boor een standaardgat tot de diameter van het voorgat en voeg een annotatiedraadweergave toe
Hallo Pascal,
Wat bedoel je met "een annotatie voor draadweergave"? Ik boor tot de diameter van het voorste gat (13 mm voor M15 lijkt mij) en dan, op mijn plan, kan ik geen verlengde M15 plaatsen omdat ik geen weergave van de kraan heb. Moet ik gewoon een briefje plaatsen om aan te geven dat het een M15-gat is?
Bedankt.
Hallo
De eenvoudigste manier is om een gat te maken ter grootte van het voorste gat, d.w.z. Ø13 (M15 nr. 2)
vervolgens om een draadweergave te maken (invoegen, annoteren, draadweergave)
de weergave zal zich correct gedragen in uw tekeningen en zelfs in uw 3D-weergave als u de weergave activeert (optie, documenteigenschap, terugloop, weergave van gearceerde draden)