Hallo, ik zou graag een ring van deze stijl willen maken, maar ik weet niet hoe ik hem moet maken of waar ik moet beginnen. Kun je me helpen met enkele stappen die me zouden kunnen deblokkeren. Ik weet hoe ik solidworks moet gebruiken, maar ik durf niet te weten hoe ik een ring moet maken door te beginnen met een cirkel en vervolgens met een zeshoekige functie, maar dan zou ik graag willen dat het lichaam van de slang naar voren beweegt zoals op de foto, ik weet niet hoe ik het moet doen, ik had eraan gedacht om het uit de vrije hand te doen en het vervolgens met een beperking te lijmen, maar het ziet er niet goed uit :/
Het was verleidelijk om de uitdaging aan te gaan... Als bijlage wordt een voorstel meegeleverd voor een vinger met een diameter van 19 mm (in versie 2018). Het maakt in wezen gebruik van de volumefuncties van scannen en gladstrijken. Met een helixrichting aan de linkerkant (en niet een zeshoek). Om de afmetingen aan te passen aan de hand van een delicaat jong meisje , volstaat het om een schaalfactor toe te passen. Het moeilijkste zal dan zijn om het reliëf van de huid weer te geven, als dat de bedoeling is.
Ik begreep de vraag van de zeshoek niet in de oorspronkelijke vraag. Een manier om het probleem op te lossen is het gebruik van de opwindfunctie (zie pj in SW19).
Voor degenen die het niet kunnen vijlen: maak een schets van de gewenste vorm, zet deze om in een spline, extrudeer een oppervlak van deze spline (het is belangrijk dat het oppervlak niet composiet is), wikkel een driehoek op dit oppervlak. De basis van de driehoek is de lengte die moet worden opgewonden (d.w.z. de totale ontwikkelde lengte van alle windingen) en de hoogte is de totale hoogte.
Je kunt natuurlijk maar één spoel maken en die dan herhalen, maar het probleem van de verbinding zal zich voordoen als de lengte van een spoel niet volledig is (ik heb bijvoorbeeld cirkelbogen in mijn sectie, dus mijn ontwikkeling zal nooit exact zijn).
Hallo! Je bent niet de enige die worstelt met dit soort complexe vormen, vooral als het gaat om het geven van organische beweging aan een object als een slang. Als je een beetje bekend bent met SolidWorks, kun je al een basiscirkel maken en vervolgens een zeshoekige vorm extruderen om het begin van de ring te structureren zoals je hebt beschreven.
Voor het lichaam van de slang kun je, in plaats van het uit de vrije hand te doen, proberen een hulpcurve (Spline 3D) te maken om een vloeiend pad rond de ring te volgen, en vervolgens een veegfunctie gebruiken met een cirkelvormig of aangepast profiel. Hierdoor behoudt u een schone controle over de vorm terwijl u een natuurlijke uitstraling behoudt.
Ik kwam onlangs een soortgelijk project tegen, misschien kan het je inspireren om te kijken hoe je een slangenontwerp in een ring kunt integreren: voorbeeld slangenring
Veel succes, ik kan niet wachten om te zien hoe het gaat!
Hallo en welkom @Jean_Pormanov Bedankt voor je constructieve antwoord, helaas, zonder je hoop te willen breken, de enige boodschap van de auteur is deze en dat het 4 jaar oud is, er is weinig kans om te zien " wat het zal blijken te zijn ".