a) Ik wil graag mijn berekeningen controleren met behulp van SolidWorks, zijn het RDM-berekeningen of is het de inspanning die nodig is om het luik op te tillen.
b) Ik wil graag kracht uitoefenen op de bovenarm van de lift, wat houdt jullie tegen om dat te doen? Je moet het weten als je wilt weten welke kracht je moet uitoefenen, maar ik denk dat het er ook is om het luik op te tillen.
Kortom, zijn dit berekeningen van de krachten die nodig zijn om het luik op te tillen of ben je van plan om RDM-berekeningen te doen?
Vriendelijke groeten
PS: je systeem lijkt me erg ingewikkeld om alleen maar een lattenluik op te tillen
a) het berekenen van de kracht die moet worden uitgeoefend op de hendel om het luik te openen.
b) wat me ervan weerhoudt om het te doen, alleen dat ik niet weet hoe ik het met SW moet doen.
Ik heb wat berekeningen gedaan om te bepalen hoeveel kracht ik op de hendel moet zetten om het luik te openen. En ik zou ze graag willen bekijken met SW.
Ik geef toe dat het systeem niet het eenvoudigste is, maar gezien de omgeving en de ruimte die ik heb om het te installeren, kan ik niet anders.
Ik ben het met Zozo_mp eens in zijn vraagtekens bij het ontwerp en/of de lay-out van het mechanisme... Een snelle mechanische simulatie met Meca3D voldoet aan uw berekeningsverzoek en brengt het probleem aan het licht als de hendel handmatig moet worden bediend. In het bijgevoegde document wordt deze analyse beschreven.
Nou ja, jouw berekeningen, maar het probleem zit ergens anders in een ongeschikt ontwerp. U kunt hetzelfde doen met 50% minder ruimte en vooral minder moeite om het luik in dezelfde kleine ruimte op te tillen
Hallo @Zozo_mp, heb je voorbeelden van een soortgelijk ontwerp, maar dan meer "slim" Ik probeer een luikopeningssysteem te creëren dat zo discreet mogelijk is. Bedankt voor je hulp!!
U moet een nieuw item maken zodat we u kunnen antwoorden.
In de tussentijd zijn er andere mogelijkheden, maar het hangt allemaal af van uw beperkingen. We zullen dit bespreken wanneer je het nieuwe onderwerp hebt aangemaakt.