Hoe doe je een bewegingsonderzoek door krachten uit te oefenen op een bewegend mechanisme?

Hallo

Ik ontwierp een luiksysteem met een opening via een hendel.

Ik wil mijn berekeningen controleren met behulp van SolidWorks. 

Ik heb een lattenluik dat opent met een druk op een hendel. Ik wil graag wat kracht uitoefenen op de bovenarm van de lift.

Heb ik een speciaal pakket nodig? En hoe kan ik dat bereiken?

Bij voorbaat dank:) 

trappe_1.jpg

Hallo @luca.rapin 

Uw verzoek om opheldering!

a) Ik wil graag mijn berekeningen controleren met behulp van SolidWorks,      zijn het RDM-berekeningen of is het de inspanning die nodig is om het luik op te tillen.

b) Ik wil graag kracht uitoefenen op de bovenarm van de lift,   wat houdt jullie tegen om dat te doen? Je moet het weten als je wilt weten welke kracht je moet uitoefenen, maar ik denk dat het er ook is om het luik op te tillen.

Kortom, zijn dit berekeningen van de krachten die nodig zijn om het luik op te tillen of ben je van plan om RDM-berekeningen te doen?

Vriendelijke groeten

PS: je systeem lijkt me erg ingewikkeld om alleen maar een lattenluik op te tillen

Hallo

a) het berekenen van de kracht die moet worden uitgeoefend op de hendel om het luik te openen.

b) wat me ervan weerhoudt om het te doen, alleen dat ik niet weet hoe ik het met SW moet doen.

Ik heb wat berekeningen gedaan om te bepalen hoeveel kracht ik op de hendel moet zetten om het luik te openen. En ik zou ze graag willen bekijken met SW.

Ik geef toe dat het systeem niet het eenvoudigste is, maar gezien de omgeving en de ruimte die ik heb om het te installeren, kan ik niet anders. 

Vriendelijke groeten. 

Luca

Kun je je ASW posten met behulp van de "pack and go", zodat je alle stukken en alle links hebt die ze verenigen.

Geef ons ook de informatie over de slag van de hendel en de verwachte slag voor het luik (maximale hoek indien meer dan 90°)

Vriendelijke groeten

Hallo @luca.rapin,

Ik ben het met Zozo_mp eens in zijn vraagtekens bij het ontwerp en/of de lay-out van het mechanisme...
Een snelle mechanische simulatie met Meca3D voldoet aan uw berekeningsverzoek en brengt het probleem aan het licht als de hendel handmatig moet worden bediend.
In het bijgevoegde document wordt deze analyse beschreven.

Vriendelijke groeten.

trappecaillebotis.zip
2 likes

Hallo

Ik kende Meca3D niet. Ik ga het installeren en dat testen.

Dank u voor uw antwoorden.

Vriendelijke groeten.

Hallo @m.blt 

Nou ja, jouw berekeningen, maar het probleem zit ergens anders in een ongeschikt ontwerp. U kunt hetzelfde doen met 50% minder ruimte en vooral minder moeite om het luik in dezelfde kleine ruimte op te tillen

Vriendelijke groeten

Hallo

Ter informatie: ik kon ook mijn berekeningen controleren met bewegingsanalyse in SolidWorks Motions.

Heel erg bedankt voor je antwoorden en je hulp:)

Hartelijke groeten. 

Hallo @Zozo_mp, heb je voorbeelden van een soortgelijk ontwerp, maar dan meer "slim"
Ik probeer een luikopeningssysteem te creëren dat zo discreet mogelijk is.
Bedankt voor je hulp!!

Hello@Raphael Goffard_1

Het onderwerp is gesloten!

U moet een nieuw item maken zodat we u kunnen antwoorden.

In de tussentijd zijn er andere mogelijkheden, maar het hangt allemaal af van uw beperkingen. We zullen dit bespreken wanneer je het nieuwe onderwerp hebt aangemaakt.

Vriendelijke groeten

1 like