Hoe doe je een extrusie op een schets met meerdere hoeken op meerdere vlakken?

Hallo

Ik moet een helling (leuning) maken met een profiel met verschillende hoeken op verschillende vlakken.

Ik trek mijn haren uit!! :$ 

Help alstublieft :)

Van een 3D-schets? Heb je een beeld van wat je wilt bereiken? 

4 likes

Hallo

Kunt u ons een zeefdruk of een schets geven van wat u graag zou willen hebben????

4 likes

Het makkelijkst als je het van bovenaf kunt bekijken

U maakt een schets op de as van uw oprijprofiel

Het makkelijkste voor mij is om een oppervlak te creëren dat de hele hoogte van je trap in beslag neemt

Dan heb je via dit oppervlak je X-vlak gedefinieerd

Het enige wat u hoeft te doen is schetsen op dit oppervlak te maken en de helling van uw leuning te volgen

dus afhankelijk van het type trap 

Voorbeeld 2/4 draaien

dus uw oppervlakteprofiel is 1 U

en je hebt 3 schetsen die de helling van je trap volgen met offset

nadat je een 3D schets hebt gemaakt via de entiteiten converteren selecteer je de 3 schetslijnen van de 3 verticale vlakken

Vervolgens maakt u de (rondingen/straal) en past u zich aan elke hoek aan

Je komt uit bij de as van je oprijplaat

U maakt dus uw leuningprofiel aan via een schets 

loodrecht op de lijn van uw leuningas

en doe je vegen / gladstrijken

En het is voorbij

@+ ;-)

Natuurlijk heb ik geen schets van wat ik wil, een simpele ruwe opname uit de vrije hand.

Het is een toegangshek naar een campingzwembad.

Er is een open hoek op een eerste as, dan 105° op een andere as, een lengte onderbroken door een hoek van 106°...

Moeilijk uit te leggen.

Ik weet dat ik verschillende schetsen moet maken, op verschillende vlakken, maar om mijn profielextrusie een traject te laten volgen, weet ik niet hoe ik dat moet doen.

Ik zal proberen te volgen wat ik begreep van de GT22 indicaties;)

Als ik dit soort werk te doen heb, begin ik met het maken van een volume dat mijn metselwerk voorstelt.

Dan maak ik een 3D schets op een plan. Tot slot gebruik ik de gelaste constructiemodule.

Een voorbeeld vindt u in de bijlagen

garde_corps_rampe_acces_2.sldprt
2 likes