Hoe doe je een extrusie op een gevouwen plaatwerk en als ik het uitvouw heb ik altijd toegang

Beste vrienden,

Ik ben bezig met het ontwerpen van een zonneklep voor mijn drone (die bestaat niet voor dit heilige stenen merk). Ik ben erin geslaagd om extrusies te maken op een gevouwen vel door te verwijzen naar mijn mobiele telefoon, is er een manier om dit vel uit te vouwen.

Dank u voor uw antwoorden

drone_examp.jpg

Hallo

A priori is dit soort vorm vrij klassiek en levert het geen bijzondere problemen op, maar je zou het vanuit andere hoeken moeten bekijken. Misschien kunt u uw model delen, in stapformaat als u een zeer recente  versie gebruikt (>2019).
De vraag is vooral waar je de knooppunten wilt hebben.

1 like

Hallo

Als ik het zo mag zeggen, lijkt de vorm niet levensvatbaar vanuit het oogpunt van gebruik. U moet een kartonnen prototype maken om er zeker van te zijn dat niets het gezichtsveld in deze situatie belemmert.

2 likes

Hallo @fauteux1959 

Ik sluit me aan bij de collega's en ik voeg eraan toe: pas op voor de elasticiteit van het plaatwerk als het te dik is en als, zoals op de afbeelding, het scherm veel hoger is dan het licht in het plaatwerk.

Ik hoop dat het stuk een jij is en dat het geen bodem heeft, anders hallo bewerken.

Als het plaatwerk zo dik is als op de tekening, hallo het gewicht

Persoonlijk zou ik geen drie stukken heel dun multiplex maken die met elkaar zijn verbonden door plastic scharnieren (heel vereenvoudigd, een stuk plastic van een bak eenmaal gebogen zou prima zijn) zo, eenvoudig te doen en vooral opvouwbaar.

Anders, om de eerste vraag te beantwoorden, is bij de plaatwerkmodule de uitgevouwen functie standaard. Het onderdeel moet worden gemaakt met de plaatwerkmodule.
Als we de afmetingen kennen, dan is de geschatte tijd om uit te voeren = 16 minuten met een 2D-plan en het bestand voor het lasersnijden.

Vriendelijke groeten

par_soleil_drone_vue_1.jpg
par_soleil_drone_vue_2.jpg
par_soleil_drone_vue_3.jpg
1 like

Hoi allemaal

Ik ontwierp een prototype zonder tijd te hebben om de dikte van het metaal te veranderen, ik realiseerde me terwijl ik aan mijn prototype werkte dat de enige manier om een uitgevouwen weergave te krijgen, een tekening is.

Ik heb goed gelet voordat ik het van veel lichter metaal maakte, ik ga het van karton maken om te controleren of het goed werkt.

Dank u voor uw advies

1 like