witam dobry wieczór
Jestem nowicjuszem w modelowaniu 3D, mam pewne podstawy w oprogramowaniu, ale minęło już kilka dni, kiedy łamałem sobie mózgi, aby zrobić zaokrąglony rowek wokół cylindra, chciałbym uzyskać twoją pomoc, aby móc posunąć się naprzód w moim projekcie.
Zamieszczam mój plan, aby dać Wam wyobrażenie o tym, jak by to wyglądało.
Z góry dziękuję
Miłego dnia / wieczoru
Pozdrowienia
21053054-f9f6-48b3-984c-1070aae25b5d.png
Witam
Usuwanie materiału przez obrót + powtórzenie liniowe wydaje mi się najprostsze...
5 polubień
Witam
Nie lepiej niż Yves T,
1- Naszkicuj łuk koła, który zamykasz linią w widoku z boku, który wymiarujesz zgodnie z życzeniem i który pozwala usunąć materiał przez obrót.
2 - Liniowe powtarzanie funkcji.
Najtrudniejsze dla Ciebie będzie wykonanie tego szkicu i odpowiednie jego zwymiarowanie ;)
Nie wahaj się opublikować nam swoich esejów, abyśmy mogli zobaczyć, co jest nie tak z Twoją metodą.
Daj spokój, podpowiedź: nie kładź środka swojego łuku na cylindrze ;)
Miłego dnia
Witam
- Albo robisz szkic swojego dużego cylindra Ø200, a następnie wykonujesz kolejny szkic, aby dokonać usunięcia za pomocą obrotu
- Albo robisz pojedynczy szkic z ogólnym kształtem swojej części i tworzysz szefa z rewolucją.
Do wyboru.......
Miłego dnia
1 polubienie
Witam
Kontynuując refleksję @michel.janicot, jeśli masz DWG, łatwo jest zmusić szkic do bezpośredniej pracy z nim bez przerysowywania czegokolwiek.
https://www.youtube.com/watch?v=MVOnIMiGkCs
Niech moc będzie z tobą
2 polubienia
Uwielbiam odpowiedź OBI WAN :) Doskonale powtarza to, co powiedziała nam nasza nauczycielka rysunku przemysłowego: najlepszy rysownik to ten, który nic nie rysuje, tylko wszystko kopiuje...
2 polubienia
Jest to dobra metoda, jeśli nie musisz zmieniać stron ani odrzucać elementu do rodziny elementów, w przeciwnym razie szybko się ograniczasz, równie dobrze możesz go całkowicie przerobić.