Hoe maak je een configureerbare vierkante/ronde trechter? (Overgangsvouw)

Een andere oplossing, ik zet altijd hetzelfde aantal rechte of gebogen delen in de bovenste schets als in de onderste en ik zorg ervoor dat de bovenste en onderste rechter delen // zijn.

Zie bijgevoegd voorbeeld met 1 rechthoek in elke schets en filets in elke hoek van de rechthoek. En ik zet zoveel mogelijk verlof in om een ronde te simuleren. Voor de laatste vouw voeg je het gewoon toe met een meer traditionele methode.

Het voordeel van deze methode is dat zelfs met een ellips of een afgelegen en hellende cirkel, de driehoek op het oppervlak van de trechter echt is en geen gedraaid oppervlak zoals SW zo goed weet te doen!

exemple_tremie.sldprt
1 like

Of anders blijf je op TopSolid 7 en met het geld dat je bespaart door een softwarewijziging vraag je om een specifieke ontwikkeling van wat er ontbreekt :-)

TopSolid 7 integreert namelijk native een hopperbesturing waarbij het mogelijk is om het hoge en lage gedeelte onafhankelijk te beheren, met beheer van hoeken en verkeerde uitlijning. Deze trechter wordt vervolgens naar wens gesneden en indien nodig omgevormd tot een assemblage.