Hoe een stl te sluiten

Hallo

Ik wil graag een aantal stl onderdelen wijzigen.

Ik zou ze graag gedeeltelijk en aan elk uiteinde willen sluiten om de fixatie tussen hen te verbeteren.

capture.jpg
1 like

Hallo

Ik denk dat je door het oppervlak moet gaan om te sluiten... Of werk met meerdere schetsen en materiaalverwijdering, maar de eenvoudigste zou echt het oppervlak zijn.

1 like

Als je een stuk in een post plaatst, kunnen we je zien en terugsturen zodat je een voorbeeld kunt hebben...

1 like

Hier is.

aile_2_d.zip
1 like

Hallo

hier is de gesloten vleugel in Solidworks 2016 met notities in de kamer...

aile_2_d_manu.sldprt
1 like

Hallo

Nou dank je, ik zal dat proberen.

doe-het-zelf

1 like

Hallo

Ik heb net het bestand gezien.

Hoe heb je het gesloten, ik heb het geprobeerd door een facet te selecteren en een schets te maken, maar toen tekende ik een polylijn rondom, maar het werkt niet in extrusie?

doe-het-zelf

1 like

Ik heb materiaal van de bodem verwijderd om een correct oppervlak te hebben zoals op het hulpstuk en ik heb gewoon op het schone gezicht geklikt en erop geschetst en het opnieuw geselecteerd, vervolgens de entiteiten geconverteerd en vervolgens na het uitvoeren van de extrusie....

1 like

Is het je gelukt om het te reproduceren??? Als dat zo is, vergeet dan niet om mij te valideren als het beste antwoord :-)

1 like

Nee, het is me niet gelukt om het te reproduceren.

Ik begrijp niet hoe je het voor elkaar hebt gekregen om de marière eronder  vandaan te halen en bovendien de bovenkant glad te strijken???

Aan de andere kant slaagde ik erin om het te sluiten door een facet op de dikte te selecteren en een schets te maken en vervolgens het lijngereedschap te gebruiken om alle facetten samen te voegen en een extrusie van ongeveer 0,5

1 like

Hier is hoe ik het deed.

aile_2_d.docx

Bedankt voor deze tutorial, maar...

Tot de import en het bovenste vlak, het is oké, maar dan zie ik niet hoe je het een glad oppervlak geeft.

Ik begrijp ook niet waarom je 0.1 verwijdert en 0.8 toevoegt.

Als je de STL importeert, heb je veel kleine facetten aan de zijkant, dus het is heet om ze allemaal te selecteren om de omtrek te hebben, vandaar het verwijderen van materiaal van de bovenkant om de 2 zijden van de gladde vleugel te hebben om de schets te plaatsen en een schone selectie van de contour. Voor de 0.1 is het om mijn verwijdering van materiaal terug te zetten om de originele afmeting weer te hebben en de 0.8 lijkt het mij dat het de dikte van je vleugel is...

Sterker nog, ik weet niet hoe ik de facetten van de boven- en onderkant van de vleugel moet  verwijderen.

Hier is mijn procedure:

-Ik importeer in volume met de informatie over de textuur.

- Ik selecteer het bovenste vlak, normaal a en schets

-Ik teken een rechthoek van 0,1 mm aan elk uiteinde

-Ik sluit de schets en verwijder deze 0,1 mm aan elk uiteinde met "door-beide".

-Ik selecteer de uiteinden, ik converteer de entiteiten een voor een, ik extrudeer tot 0,8 mm, mijn STL is gesloten maar ik heb nog steeds facetten aan de boven- en onderkant plus 3 of 4 facetten aan een van de uiteinden die ik niet kon verwijderen.

Sorry dat ik een fout heb gemaakt bij het opslaan van de naam, maar het bestand is het juiste

saumon_d.sldprt

https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Fichier_de_stéréolithographieVoor de facings kunnen we niets doen omdat het uit het bestand komt, tenzij je het in STEP kunt hebben. Zie bijgevoegde link.

maar de jouwe is glad, ik heb het geprobeerd met dezelfde textuur die ik daar niet krijg

anders hoe verwijder ik de kleine facetten die zich in de leegte in mijn bestand bevinden, zien we ze wanneer ik ze open?

capture.jpg

Voor de mijne heb ik alleen het visuele aspect veranderd. In de werkruimte heb je het oog en links het soort vierkant met de 2 kleuren, deze vouw je open en selecteer je de 2e van boven en daar zie je de facetten niet meer. 09:18 uur

OK bedankt

doe-het-zelf