Hallo @m_blt
Het probleem is niet zozeer om de functie te begrijpen, maar om hem te laten doen wat hij moet doen.
In plaats van 2 punten te plaatsen heb ik de verstelvlakken gewoon via hun waarde verplaatst, dus bij twijfel heb ik punten gebruikt, maar niet beter.
Er zijn verschillende problemen met deze functie:
De afmetingen van de verstelvlakken en hun midden zijn niet bewerkbaar, ze blijven in het midden van het volume, terwijl het hoger is dat ik het wil vouwen:
(Ik weet wat je denkt als je deze tekening ziet, maar zelfs niet
als het de weg illustreert die mijn baloches met deze functie afleggen...)
Wat tot gevolg heeft dat de geometrie wordt vervormd op plaatsen waar ik dat niet wil:
Dus de walkthrough (of niet) om deze gebieden in ieder geval niet te vervormen, is om de vlakken te verplaatsen om het onderste deel uit de actiezone te halen, die al alles vervormt, zonder alles te repareren, we zien dat de buiging altijd onnauwkeurig is:
Allereerst begrijp ik niet waarom er bastaardhoeken zijn in x en z als het deel vierkant is:

Kortom, als ik dit valideer met de stijve randen is het niet zo erg als wat ik eerder had, maar ook niet geweldig:
Als ik valideer zonder stijve randen, is het niet zo erg, maar ook niet geweldig:
Tenminste als je het van de zijkant bekijkt, want in werkelijkheid is het alsof alleen de zijkanten in vloeiende modus zijn vervormd,
Als bonus reikt de buiging ver buiten de limieten, en dit alles ondanks een zogenaamde maximale buigprecisie:
En het heeft een impact op de hele lengte van het stuk; De binnenvlakken (in stippellijnen) zijn helemaal niet meer evenwijdig, waardoor deze vlakken niet kunnen worden gebruikt in de assemblagebeperkingen:
In het daubé genre is het er, en goed daar. En het is nog niet voorbij...
Als ik vanuit het rechtervlak kijk, lijken alle assen goed uitgelijnd:
Terwijl het in feite verre van dat is! Als we dichterbij komen...:
Het punt is dat de drieder en dus de buigas op het massamiddelpunt wordt geplaatst:
En als ik om het evenwicht te herwinnen een verlof verwijder dat ik maar aan één kant had, zijn alle assen goed uitgelijnd:

Geen woordspeling bedoeld, het mist flexibiliteit terwijl het werkt.
De minst slechte oplossing (of niet) is om de verstelvlakken in het midden van het te vouwen gebied te kruisen. Nou ja, bijna in het centrum want onmogelijk:
Verre van perfect, maar de vervormingen zijn in ieder geval veel minder duidelijk en minder verspreid over de lengte van het onderdeel:
Het is echter niet bevredigend... Het suggereert dat met een perfect kruis deze overblijfselen zouden verdwijnen, maar aangezien dat niet mogelijk is...
Door het kruispunt nog dichterbij te brengen, slaag ik erin het onderste defect weg te werken, maar de buiging blijft asymmetrisch, met een vouw aan de bovenkant en niet aan de onderkant:
Eindelijk... totdat ik de beeldkwaliteit van het document ten volle verhoog:
De minst slechte is met stijve randen, maar nog steeds asymmetrisch, plat aan de voorkant, gevouwen achter:
En daaronder is het tegenovergestelde, aan de voorkant gevouwen, plat achter:
Dus ik denk dat het misschien gewoon een renderprobleem is, maar als ik het exporteer, als een deel van de topologie gekromd wordt, blijft een ander deel vlak:
Genoeg om je gek te maken...
Het gekste is dat het testen van de export om de topologie te zien het scherm heeft gedebugd dat nu compatibel is met de topo:
Eindelijk... totdat ik de viewport ververst...
Het te vouwen gebied is slechts 1,5 mm, dus met de mate van precisie van de functie helpt het natuurlijk niet:
Hoe dan ook, ik zal het bloedbad hier stoppen, het is s**t. Zo zal ik het niet maken.
De enige manier om er iets uit te halen zou misschien zijn om het te vervormen deel te scheiden van de rest van het volume, zodat alle assen al zijn uitgelijnd met het midden van het te buigen gebied, wat inhoudt dat de lichamen pas na het buigen worden samengevoegd... (edit: eigenlijk niet eens). Je hebt het over een oplossing en een vereenvoudiging van de dingen...
Ik ben in 2020, maar het meest verontrustende is dat ik zeker weet dat er sindsdien niets is veranderd en dat het nog steeds dezelfde m#$rde is op de 2025... bedankt DS!