Hoe twee gezichten samen te voegen om een schets voor extrusie te projecteren

Hoi allemaal

Ik kom er nog op terug in het fablab, ik heb goed kunnen evolueren in de omgang met de software maar hier ben ik aan het vissen. Ik zou graag willen kunnen doen wat ik op foto's op mijn vaste stof zet, maar dat kan ik niet. Ik dacht erover om hetzelfde te doen als voor de extrusietekst van één kant, maar dat kan ik niet omdat ik er twee  heb en ik ze niet kan samenvoegen. Ik heb samenvoegen in lisage gecontroleerd, maar het doet niets. Ik heb ook geprobeerd de schets te projecteren en ik kan nergens komen

Misschien kies ik niet de juiste methode als je een idee hebt. Omdat het geweldig zou zijn sdi zou ik een extrusie kunnen doen zoals op een vlakke ondergrond en dan breng ik bladeren aan

Bij voorbaat dank

1 like

Laat je creatieboom zien om erachter te komen hoe je het hebt gedaan

door elke functie te openen om te begrijpen

Zijn het lichamen of oppervlakken?

Als het oppervlakken zijn die je moet naaien

Waarom werkt een geprojecteerde schets niet?

Het is noodzakelijk om van de bocht naar het oppervlak te projecteren

Het zou normaal gesproken moeten werken

wat is jouw versie van SW?

Je hebt ook de mogelijkheid om een schets te maken, het is aan jou om deze schets goed te positioneren

via een nieuw te maken schetsvlak

En op deze schets creëer je de vorm en maak je extrusie

@+ ;-)

1 like

De fablab-versie is de versie van 2016

Als ik een geprojecteerde  curve maak zoals de blauwe lijn, maar van een gesloten   schets, bijvoorbeeld een rechthoek, kan ik de geprojecteerde curve niet selecteren om te extruderen

1 like

Probeer al je oppervlakken al te naaien

zodat er nog maar 1 oppervlak overblijft

en tik zodra een volume is gevormd

optie

Je hebt ook de mogelijkheid om je oppervlakken te verdikken om volume te creëren

je moet hebben?

-1 lege volumemap

-1 oppervlak rugleuning met X-vlakken

die ik niet zie in uw scheppingsboom

@+ ;-)

1 like

Ik heb opgedoken, gestikt  en ik heb geselecteerd, een effen maken en de entiteiten samenvoegen, maar het geeft me niet alleen een oppervlak.

Voor uw optie zie ik niet waar ik moet zoeken

1 like

Als je meerdere oppervlakken hebt, betekent dit dat ze niet allemaal genaaid zijn

Dus selecteerop uw oppervlakken

En je zou een blauwe lijn moeten vinden tussen de oppervlakken die niet zijn genaaid

dus couds / couds

om slechts 1 oppervlak te hebben

@+ ;-)

1 like

Het maakt niet uit hoeveel ik naai, het verandert niet  als iemand zo vriendelijk zou zijn om naar mijn dossier te kijken om te zien waar ik iets stoms heb gedaan, want op mijn niveau ben ik aan het drogen

1 like

U moet uw bestand al plaatsen

Ik ben onder SW 2012, dus ik kan uw bestand niet openen

In je Surface-map heb je hoeveel oppervlakte je hebt

Misschien moet je kijken naar de grootte van de naden 

je gaten zijn te groot

Maak een paar screenshots door je oppervlakken te selecteren

om te zien hoeveel oppervlakken je hebt

en plaats de

@+

1 like

vraag waarom heb je X-symmetrieën?

1 like

omdat ik de symmetrie maakte terwijl ik verder ging, waarom?

Neem dus elke symmetrie / paar

en naait

Dan naai je wat je hebt genaaid

om slechts 1 en enige oppervlakte te hebben

@+

1 like

Waar is het voor het oppervlaktebestand?

zoek naar een cijfer dat groter is dan de discontinuïteit  van de oppervlakken 

U hebt de discontinuïteitswaarden die net onder worden weergegeven

@+

2 likes

Naaddiscontinuïteiten op de component weergeven

Wanneer u oppervlakken naait, kunt u naadopeningen binnen een bereik bekijken in de Stitched Surface PropertyManager en eventuele hiaten op het onderdeel identificeren.

1. Wanneer een onderdeel is geopend, klikt u op Wanneer een onderdeel is geopend, klikt u op  (werkbalk Oppervlakken) of klikt u met de rechtermuisknop in de FeatureManager-ontwerpstructuur en klikt u vervolgens op Object bewerken. 
  2. Selecteer in de PropertyManager de oppervlakken en selecteer vervolgens Discontinuïteitscontrole.

Discontinuïteiten worden weergegeven in de PropertyManager als het naaddiscontinuïteiten zijn die binnen het bereik vallen dat is opgegeven in de optie Discontinuïteiten in bereik weergeven. Open  discontinuïteiten hebben waarden die hoger zijn dan de naadtolerantie.

3. Verplaats indien nodig de schuifregelaars om het bereik te wijzigen waarvoor de discontinuïteiten worden weergegeven.
  4. Selecteer een discontinuïteit in de lijst.

Als u een discontinuïteit wilt selecteren, klikt u op het pictogram Gestikt oppervlak . Als u meerdere discontinuïteiten wilt selecteren, drukt u op voordat u CTRL ze selecteert.

De discontinuïteit bevindt zich op de component.

5. Als u wilt inzoomen op een discontinuïteit, klikt u met de rechtermuisknop op een geselecteerde discontinuïteit in de PropertyManager en klikt u vervolgens op Inzoomen op selectie.

2 likes

Hoofdonderwerp

Gestikt oppervlak

Verwante concepten

Werken met gestikte oppervlaktediscontinuïteiten

Gerelateerde taken

De optie Originele gezichten gebruiken

Naaddiscontinuïteiten binnen tolerantie

Openen van discontinuïteiten in de naad

Gerelateerde referentie

Het genaaide oppervlak PropertyManager - Discontinuïteitscontrole

Zoek naar 'Toon naaddiscontinuïteiten op component' in de SOLIDWORKS kennisbank.

2 likes

Bedankt

Als ik het goed begreep keek ik in mijn screenshot alles is goed

Er is dus nog maar 1 oppervlak over?

Zo ja, 2 opties

_1-het is voldoende om dit genoemde oppervlak naar binnen te verdikken om een huidvolume met een dikte te hebben

_2-Vereist om een volume te zien aan de laatste naad van het genoemde oppervlak om een volledig lichaam te hebben

Na een schets staat niets je in de weg om op dit genoemde volume te projecteren

@+

Het blijft om het antwoord te selecteren dat de vraag heeft opgelost

door op het opgeloste vakje rechts van het genoemde antwoord te klikken ;-)

2 likes

Ik heb het bestand geplaatst omdat ik het niet kan doen als een persoon ernaar kan kijken

spinnerbait_beast_12.sldprt

en zoals al gezegd kan ik je toekomstige versiebestand niet openen

Stuur mijn bestand naar stap

ofwel paravast

@+

2 likes

Synchroon

spinnerbait_beast_12. stap