Hallo, ik ben een solidworks-gebruiker en ik zit momenteel vast aan een project dat vrij eenvoudig is:
Ik zeg teken een 3D-dockingbank met verschillende schuine vlakken, ik heb een sketchup-bestand maar te moeilijk om te exploiteren in .stl, ik heb veel trucs geprobeerd die ik op de forums heb opgepikt, maar uiteindelijk moet ik deze docks volledig opnieuw ontwerpen om de vlakken van de onderdelen uit het bewerkingscentrum te krijgen.
Dus ik begon sommige gezichten in volume te tekenen, maar ik blokkeer volledig wanneer ik twee volumes wil samenvoegen om hun kruisingen te krijgen en zo mijn hoeken te hebben, ik heb het geprobeerd via montage / combineren, via stukken / genaaide oppervlakken, ik kan nog steeds geen twee volumes samenvoegen die elkaar kruisen, Heeft iemand een oplossing om me te brengen? Ik voeg de afbeelding toe van de twee eenvoudige volumes die ik moet samenvoegen, bij voorbaat dank
Ik heb solidworks 2014, de functie "combineren" is grijs weergegeven, evenals bijvoegen,
Het probleem is dat ik uitga van een oppervlakteschetsbestand, dus ik heb alle buitenvlakken, maar ik moet de dikte van mijn materiaal toevoegen, ik voeg gewoon twee vlakken samen om te verbinden, maar er zullen er in totaal enkele tientallen zijn
Ik moest de dikke-functies gebruiken, omdat ik alleen de buitenoppervlakken heb die bruikbaar zijn, kan ik het .skp-bestand van het totaal bijvoegen als dat nodig is om het project te begrijpen
waarom maak je dit deel in het oppervlak via 3D-schetsen, als je een plan maakt en je schets maakt, dan een eenvoudige extrusie voor het 1e deel en dan hetzelfde doen voor het tweede...
Ik moet bestanden van SketchUp op dezelfde manier reproduceren, maar door de dikte van mijn materialen op de bestaande oppervlakken te zetten, zou het voor mij het gemakkelijkst zijn geweest om het .stl-bestand te bewerken door de diktes toe te voegen, maar ik kan de .stl ook niet herwerken.
Als ik alles in extrusies terug moet nemen, kost het me veel tijd, maar ik denk dat dat alles is wat ik moet doen
heel erg bedankt voor de antwoorden, ik was al in staat om het .stl-bestand te krijgen, maar als ik het open met SW, in volume, geeft het me een foutmelding omdat er te veel oppervlakken zijn, en daarom om het in grafiek te openen. SW graphics opent het voor mij, maar ik kan absoluut niet werken op geĂŻmporteerde oppervlakken, ik kan er geen tekeningen aan ophangen of wie dan ook, is daar misschien een optie voor?
nou, het lukt me deze keer om de oppervlakken in extrusie na te bootsen, maar bij het monteren van mijn onderdelen zijn de functies combineren en samenvoegen altijd grijs, maar het zijn twee nieuwe eenvoudige onderdelen, gewoon een geëxtrudeerde baas op elk...