Hoe kleuren te genereren op elk onderdeel van een tekeningassemblage

Hoi allemaal

Hier is mijn kleine probleem, ik maak assemblages van podiumstructuren en de componenten zijn vergelijkbaar, behalve dat de lengte varieert. Het probleem is dat op de tekening bubbels met het nummer dat naar de tafel verwijst geen goede oplossing zijn. (Mijn technici hebben moeite om het verschil in materialen te zien tijdens hun assemblages als ik de bubbels groepeer, en als ik ze op elk onderdeel leg, overbelast het de tekening en kun je niets meer zien)

De oplossing is dan ook dat elk stuk wordt gedefinieerd door een kleur. In principe hetzelfde principe als genummerde bubbels, behalve dat de stukken gekleurd zijn en de tafel in plaats van nummers kleuren heeft . (En idealiter dat dit allemaal automatisch gaat ^^) 

Ik zocht op internet naar instellingen op Solidworks of software, ik kwam er stotterend uit! In de hoop dat iemand een oplossing heeft, ik ben er helemaal voor !

PS: De afbeelding toont het probleem.

demo.png

Hallo

U kunt dit bereiken via macrofuncties.

Anders is er een tool uit de myCADtools-suite. "LayerManager" doet dit onder andere. Hier is de presentatie van de tool. U kunt van de gelegenheid gebruik maken om te kijken wat het gebruik van de andere tools u zou kunnen opleveren.

https://help.visiativ.com/mycadtools/2019/fr/LayerManager.html

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Wat betreft de kleur van de kamers, deze wordt gedefinieerd op het niveau van de kamer en zijn kamerfamilie (een andere kleur qua lengte), maar om zichtbaar te zijn op de MEP, moet u deze activeren in de weergavestijl "Randen in gearceerde beeldmodus".

Ik gebruik deze eenvoudige methode zodat de persoon in de werkplaats  of voor de klant (die niet noodzakelijkerwijs kennis heeft van leesplannen) het verschil kan zien tussen een paneel van 15 mm of 9 mm, of een schuim van 10 - 20 - 30 - 50 mm.

Aan de andere kant is het, als ik me niet vergis, niet mogelijk om de tekst van de nomenclatuurlijst in te kleuren. Dus dit onderdeel moet worden vergeten, tenzij je print en passeert de stabilot op het ^^ (onder voorbehoud van het hebben van een andere kleur fiddle is het vanzelfsprekend )

Aan de andere kant is er voor bubbels zeker een manier om de kleur van het onderdeel af te stemmen op de bubbel, omdat je de kleur kunt veranderen.

1 like