Hoe beheer ik indices met smartproperty in solidworks?

Hallo

Kunt u uw vraag nader omschrijven?

Hoe wilt u uw indices beheren?

Op welk type documentonderdeel en asm?

Hoe wilt u de gevolgen beheersen?

....

@+

1 like

Hallo

We moeten ons wat meer details geven:

• Over welke aanwijzingen heb je het? Herziening index?
  • In welke vorm wil je dat het in je cartouche verschijnt?
  • Maak je al gebruik van Smart Properties?

Bij voorbaat dank.

Het gaat erom indexwijzigingen aan te brengen op het niveau van de revisietabel in de 2D-plannen via de smart property met de naam van de persoon die de wijziging heeft aangebracht en de naam van de verificateur.

De datum, de aanwijzing komt vanzelf.

Bij voorbaat dank

Wanneer de revisietabel bestaat of is ingevoegd, moet je er met de rechtermuisknop op klikken en een revisie toevoegen (nou ja, het hangt ervan af of je een PDM hebt, want in dit geval beheert de laatste het!).

Vervolgens zal het, afhankelijk van de parameters van de revisietabel, vragen stellen op basis van de smartproperties.

Als u wilt zien welke eigenschappen in de revisietabel staan, klikt u met de rechtermuisknop op de basiskaart buiten een weergave > bewerkt u de basiskaart. Wanneer je met de muis over de verschillende velden van de revisietabel beweegt, komt er een tooltip die aangeeft aan welke eigenschap van de 3D (toegevoegd door smartproperties) deze gekoppeld is (zoals $PROPRIETE@cartoonist voor de cartoonist eigenschap als deze bestaat).

Normaal gesproken vullen de datum en de initialen van de ontwerper zichzelf in (te zien volgens de instellingen).

Vervolgens volgen de revisies een alfabetische opstap.

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Revision_Tables.htm

Als u meer details wilt, geef dan aan wat uw probleem is.

Een forum dat erover praat:

http://www.forum-cao-3d.fr/solidworks-mise-en-plan/table-de-revision-comment-faire-t1583.html

3 likes

Hallo

Mooi gedetailleerd antwoord van Lucas.

Als u SmartProperties gebruikt, kunt u hier de gebruikershandleiding downloaden.

Coedialement

2 likes

Bijgevoegd ziet u een voorbeeld van hoe u de Smartproperties kunt configureren.

PS: alle informatie (eigenschappen) staan in de kamer.

Hier is de filosofie:

DATUM: dit is de datum van creatie

TEKENING: dit is de maker van de kamer en deze wordt beheerd door een lijst van tekenaars

na MODIFICATION_B, DATE_B, DESSINE_B overeenkomen met de informatie in verandering B, enzovoort.....

revision_smart_properties.jpg
1 like

Dank je wel Lucas voor je antwoord.

Inderdaad, ik kan de eigenschappen zien in de basemap voor het titelblok, uit wraak is de revisietabel niet meer actief, dus niet meer zichtbaar. Ok voor de aanwijzingen.

Ik wil een aangepaste revisietabel maken op basis van het standaardsjabloon.

Dank u voor uw antwoord.

Hallo

Bedankt voor dit bericht, het helpt me enorm bij het instellen van eigenschappen in 3D-modellen. 

Ik heb ditzelfde werk al gedaan onder ptc-tools. Maar ik beheers de configuratie niet zo goed onder SW.

Ik heb een specifieke vraag:

@flegendre: Net als jij maak ik een eigenschap op basis van een evolutie-index. Hoe schrijf je de voorwaardelijke eigenschap "INDEX" om de laatste geldige index te definiƫren. (het begint met IFF=($INDICE_B...) zie bijlage

Bij voorbaat dank

indice_conditionnel.jpg