Flexibele subassemblages beheren in PDM

Hallo 

Ik ben momenteel de PDM aan het testen en ik stuit op een groot probleem: hoe beheer ik een pneumatische cilinder - een gevalideerd bibliotheekelement - als deze flexibel is in mijn assemblage?

Zodra de cilinder wordt geactiveerd, vraagt de PDM me om deze eruit te halen. Het slaat nergens op, want het is altijd hetzelfde artikel... Dus ik mis waarschijnlijk iets, maar wat???

Bij voorbaat dank voor uw hulp, 

De oplossing ligt zeker in het gebruik van een geavanceerde beperking zoals "beperk de afstand" door twee waarden in te voeren om de afstand te beperken (minimumwaarde en maximumwaarde). En dan moet je cilinder flexibel zijn in je hoofdassemblage.

Hierdoor kun je een hengel hebben die alleen de waarde van de werkelijke slag kan lopen. Dit betekent dat u een beperking aan uw assemblage moet toevoegen als u een precieze positie wilt krijgen. (NB: De montage wordt beperkt als uw positie niet compatibel is met de ingestelde slag.)

Bij ons thuis voegen we ook configuraties toe voor de twee uiterste posities (uitgangsstang en ingetrokken stang). (en vaak tussenposities als dat nodig is).

Nb1: het is mogelijk dat PDM vraagt om het bestand uit te pakken, zelfs met dit type beperking, omdat SW in de praktijk een positie van de actuator herberekent op basis van wat de assemblage vereist (dus de actuatorassemblage moet worden gewijzigd). Het niet extraheren/archiveren van de cilinder zou eigenlijk geen probleem moeten zijn, met als mogelijke uitzondering van een verzoek tot extractie dat genegeerd moet worden.

Nb2: vermijd twee keer dezelfde cilinder in hetzelfde samenstel met verschillende slaguitgangen (het ruikt naar een gegarandeerde bug op een van de twee instanties)

heeft

2 likes

Hallo

Bedankt voor deze feedback!
Voor de configuratie ("limit distance" constraint + open-closed-free configurations) is dat precies wat ik gebruik, dus we gaan zo verder.

Ik vind het jammer dat de PDM vraagt om het bestand uit te pakken, want bij de Autodesk oplossing is dat niet het geval... Ik moet gewoon mijn gewoonten veranderen: ik ga het extractieverzoek negeren volgens uw advies.

Fijne dag!

Interessant dingetje, maak de componenten van de actuator (body + staaf) virtueel, dat zijn 2 minder bestanden om te beheren.
Aan de andere kant heb ik geen ervaring met het samenleven van virtuele componenten en PDM, dus ik zou getest moeten worden.

2 likes

@stefbeno

Al onze subassemblages worden virtueel beheerd (dit maakt het veel gemakkelijker om assemblages te kopiëren en maakt de opslagboom lichter).

Dit levert niet echt problemen op, behalve:

EPDM weet niet hoe de use cases van componenten door virtuele assemblages native moeten worden beheerd (u kunt een use case hebben via een specifieke query die moet worden gemaakt in de  "rapportgenerator")

Op sommige bestanden leest EPDM de binnenkant van virtuele subassemblages niet goed -> dus de specifieke query werkt niet op deze bestanden. Er zijn maar weinig bestanden die door deze bug worden getroffen. Het is vaak mogelijk om deze bug te verhelpen wanneer deze wordt gedetecteerd door het virtuele bestand te hernoemen (het hernoemen van het bestand dwingt EPDM om het tijdens het archiveren te "herscannen", wat meestal voldoende is om het probleem op te lossen)

1 like