Ik dacht dat het gemakkelijk zou zijn om annotatieweergaven te genereren, maar ik heb veel moeite om de weergave te krijgen die ik wil. Ik begrijp niet hoe de toewijzing van beoordelingen aan de weergave werkt. Wanneer ik een nieuwe annotatieweergave invoeg en met de rechtermuisknop op "Annotatie" klik in de PropertyManager, wordt me gevraagd om mijn weergave te kiezen, geen zorgen. Vervolgens klik ik met de rechtermuisknop op de weergave om deze te bewerken en de afmetingen toe te voegen die ik wil laten verschijnen, maar het probleem is dat alle dimensies verschijnen en zodra ik de functie verlaat, blijven alle dimensies aanwezig! En als ik het uitzicht in de tekening wil laten verschijnen, verschijnen niet alle geselecteerde afmetingen!
Ik begrijp er niets van, wijs ik de afmetingen wel op de juiste manier toe? Is het mogelijk om dimensies uit een weergave te verwijderen?
Echt, ik ben aan het einde van mijn Latijn met deze software...
AC Cobra 427 , het is aardig van je hulp, maar ik kan het deel toch niet communiceren, bedankt.
G. Inderdaad, voor een deel heb ik verschillende "verspanings"-functies uitgevoerd: boring 1, gedraaid profiel enz. Dat is precies wat me stoort, want de meeste, zo niet alle, van mijn schetsen zijn in dezelfde opname. Er zijn echter duplicaten en andere zijn er alleen omwille van de vorm en hoeven niet op de tekening te verschijnen. Bovendien kan ik in een nieuwe weergave van dimensies niet beheren welke moeten verschijnen en welke niet.
Als u op uw annotatiemap klikt, kunt u de dimensies selecteren die u al dan niet wilt importeren
Notities
Volg de bovenstaande procedures om annotaties te importeren in detailweergaven en geprojecteerde weergaven.
Klik met de rechtermuisknop op de map Annotaties en klik op DimXpert-annotaties weergeven om eerder geïmporteerde DimXpert-dimensies en toleranties weer te geven of te verbergen.
In tekeningen kunt u alleen de weergavekenmerken van afmetingen en toleranties wijzigen die met DimXpert voor onderdelen zijn gemaakt. U kunt tolerantiewaarden of criteria die zijn ingevoerd in de definitie van de inhoud van de vakken van een geometrische tolerantie niet bewerken.
In de tekeningweergave van PropertyManager :
Schub. Als u dezelfde balans wilt behouden tussen de annotatie en de geometrie die worden weergegeven in deelaantekeningen, selecteert u Aangepaste schaal gebruiken en kiest u Modeltekstschaal gebruiken bij het importeren van tekeningaanzichten.
Klik in een tekening op Opties , Documenteigenschappen , Afmetingen:
Selecteer onder Offsetafstanden de optie Weergave van annotatieweergave om de weergave te behouden die in de annotatieweergave is gedefinieerd. Schakel deze optie uit om de schematische weergave van de tekening te gebruiken om de afmetingen te plaatsen.
Als u nieuwe DimXpert-dimensies toevoegt aan de annotatieweergaven waarvoor u al tekeningaanzichten heeft gemaakt, verschijnt de Annotatie Update PropertyManager . Deze PropertyManager wordt slechts één keer weergegeven telkens wanneer er nieuwe DimXpert-dimensies worden toegevoegd. Als u de annotaties op dit moment niet bijwerkt, moet u klikken op Weergave , Annotaties verbergen/weergeven om de bijgewerkte annotaties weer te geven.
De afmetingen en toleranties van DimXpert zijn standaard magenta. Als u de standaardkleur wilt wijzigen, klikt u op Opties , Kleuren. Selecteer onder Instellingen voor kleurencombinatie de optie Annotaties, DimXpert en kies de nieuwe kleur.
Anders voeg je een weergave toe uit het blad, waarop je alle afmetingen van het model toevoegt, en dan sleep je op je blad alleen de afmetingen die je nodig hebt, druk je op SHIFT om ze te "knippen en *plakken".