Hoe maak je grijze vakken in een stuklijst?

Hallo 

Ik zou graag grijze vakjes in een nomenclatuur willen hebben, onmogelijk om een oplossing te vinden.

Bij voorbaat dank

Hallo;

Er is de mogelijkheid om een grijs blok ter grootte van de doos te maken en het vervolgens indien nodig in te voegen, maar verder denk ik niet dat het mogelijk is...

case_grise.jpg
1 like

@ AC COBRA 427 kunt u ons gesuikerde amandelen sturen voor de doop van ZOE.

Moge de kracht met je zijn

2 likes

U kunt altijd een stuklijst in Excel-formaat maken.

Terwijl u het in Excel bewerkt, kunt u vakken kleuren:

28-10-2016_16-21-57.jpg

Dank je wel ac cobra 427,

Je bedoelt het integreren van panelen en het veranderen van hun kleuren met de lagen?

Is het mogelijk om 2 nomenclatuurtabellen samen te voegen om ze uit te lijnen?

Is het anders mogelijk om een nomenclatuurmodel te maken met een Excel-bestand?

Bedankt

Ja, een excel-tabel invoegen, maar deze aanwijzen als het standaardmodel en koppeling met de onderdelen is mogelijk?

Alan. ERP lijkt het mij dat door het verlaten van de SW-tabelbewerking alle rijen uitschakelt (nou ja, dat is het gedrag dat ik heb op SW2014).

@ a.leblanc genereer gewoon een Excel-bestand met de juiste kolomkoppen en kaart met de eigenschappen van de SW-bestanden (naamvak in Excel, zet de naam van de eigenschap)

1 like

Het is bijna 2 jaar geleden, ik heb er nog een paar, maar ik garandeer het welzijn van de proevers niet ;-)

In feite maak ik een schetsvak op de nomenclatuur en geef het vervolgens een textuur door insert==>annotatie te gaan, dan gebied/gearceerd/vullen, dan vul ik met een laagkleur en dan klik ik erop en verander de kleur met de kleur van de lijn, sla het dan op als een blok en breng het terug naar de nomenclatuur zoals ik het passend acht...

1 like

@AC Cobra: het idee van een grijze doos gemaakt door een rechthoek is goed, maar niet associatief met de nomenclatuur (als je bijvoorbeeld van plaats verandert of als je de kolom verkleint).

1 like

Hallo, bedankt allemaal voor jullie antwoorden. 

Cyril.f uw oplossing zou goed bij mij passen, is er een tutorial om te leren hoe u de eigenschappen van solidworks-bestanden in kaart kunt brengen?

Kunt u mij een voorbeeld geven?

En is het mogelijk om het als standaardmodel op te slaan?

Eenlag. ERP, er is inderdaad geen associativiteit

Hallo

Ik weet niet zeker of er een tutorial over dit punt is, maar de hulp van Solidworks legt uit hoe het werkt: http://help.solidworks.com/2016/French/SolidWorks/sldworks/c_excel_based_boms.htm?verRedirect=1

Echter, zoals ik al zei, SW schakelt de nomenclatuur uit wanneer je de kleur van de cellen verandert (dat is tenminste het gedrag dat ik had toen ik een snelle test op SW2014 deed). Om getest te worden, maar niet gezegd dat het aan de behoefte voldoet.

1 like