Ik kom naar je toe om wat advies te krijgen over de optimale manier om Autocad-bestanden in solidworks te importeren, laat het me uitleggen:
Van een van onze klanten heb ik een plattegrond van de fabriek ontvangen waarop ik 3D-productielijnen moet tekenen. Alleen het fabrieksplan is een mooi Autocad-bestand van 30 MB.
Natuurlijk kan SW zo'n groot plan niet verteren, dus heb ik de omvang van mijn plan verkleind door alle extra blokken te verwijderen, de commando's opschonen en _overkill te gebruiken om tot een plan van 7 MB te komen. Alleen is het plan nog te groot om onder SW te importeren met de klassieke DWG-importmethode.
Voor het visuele heb ik al screenshots gemaakt van mijn autocad die ik vervolgens opnieuw heb gecombineerd onder peint.net en gimp om de zwarte achtergrond te verwijderen en deze afbeelding als een sticker op een stuk ter grootte van mijn fabrieksvloer aan te brengen. Het is mooi, maar het is nog steeds korrelig en je kunt er geen kant op kiezen.
Om te proberen een schets drinkbaar te houden, ben ik gereduceerd tot het opnemen van kleine stukjes schets 1 voor 1 om kleine SW-blokken te maken en ze te groeperen tot grotere, alleen is het ERG lang. Vooral wanneer de grootte van mijn fabriek groter is dan 500mX500m, wat de maximale importgrootte is en me daarom dwingt om ladders op grote blokken toe te voegen, wat een sterke neiging heeft om de fiets te laten crashen.
Ik sta open voor alle suggesties en uw opmerkingen.
Hallo, na in het verleden met dit probleem te zijn geconfronteerd, was de eenvoudigste en meest geoptimaliseerde oplossing die we hadden gevonden om het gebouw opnieuw te ontwerpen in een lang en vervelend onderdeelbestand aan het begin, dat later erg vloeiend bleek te zijn, op voorwaarde dat het gebouw niet elke twee dagen van ontwerp verandert;)
Tegelijkertijd was een gebouw als dit te verwachten en helaas is er geen echte oplossing... Want zelfs als je een toneelstuk maakt zoals voorgesteld in @MaD, zullen er een groot aantal eigenschappen zijn die uiteindelijk een enorm spel zullen maken!! met alle functies die de kamer zal bevatten....
Iets heeft geprobeerd, in plaats van de DWG-functie te gebruiken, gebruik de Tools/Block/Insert-functie in een SOLIDWORKS-onderdeelbestand en wijs naar uw DWG, veel vloeiender en bovendien kunt u een link naar de originele DWG behouden als deze evolueert, deze zal evolueren in SOLIDWORKS.
@+
Edit: het idee is dat je DWG een soort lichtgewicht skelet is waarop je vertrouwt om je eigen schets en volume na te bootsen.
Ik denk dat ik alles met de hand opnieuw moet tekenen, met een mooie JPEG-achtergrond. Dank u @coyote voor uw methode helaas crasht het ook SW, zal ik proberen om het vanavond uit te voeren om te zien of door het laten malen van de computer zonder iets te doen het erin slaagt om de blok importeren te doen.
Het is zonde om software te hebben met zoveel mogelijkheden en niet aan dit soort plannen te kunnen werken. Ik kan niet wachten op een 2D naar 3D module van SW met de mogelijkheid om "achtergronden" in schetsen te zetten zonder onze fietsen (te veel) te laten crashen!
Het punt dat me stoort is dat 7 MB voor een Autocad-bouwplan nog steeds erg zwaar is, er zijn geen nutteloze lagen die je kunt verwijderen? Zoals hydraulische HVAC-energienetwerken?
Nogmaals bedankt voor uw antwoorden. Uiteindelijk ga ik alles modelleren met goede oude kubussen, een sticker op de vloer, kleuren voor de machines en voilà! Het stelt me in staat om iets vrij vloeiends en beheersbaar te hebben en met een familie van onderdelen zou ik de fabriek in een paar waarden op een Excel-spreadsheet opnieuw kunnen configureren.
@MaD Het plan is zwaar vanwege de machines waar ik aan werk, die vrij substantieel zijn en waarvan de weergave op autocad te gedetailleerd is (Een weergave van de 3D omgezet in een blok, met alle schroeven....) Door de binnenkant van de machines en de machines die buiten mijn actiegebied liggen te verwijderen, ben ik teruggegaan tot 4 MB, maar het blijft nog steeds crashen.
Nogmaals bedankt voor je antwoorden! Het is leuk om zo'n snelle community te zien!
(Ik denk eigenlijk dat het een import is uit een andere software, want door te importeren naar SW heb ik nog steeds meer dan 300k elementen met rondingen in 18 streken en rechte lijnen in 42 streken)
Als ik me goed herinner, had ik één laag tegelijk geïmporteerd in een 2D-schets en vervolgens voor elke laag een deel opnieuw gemaakt. En dat alles in het licht gemonteerd. Maak de spanning op schaal (van basis tot inch)
Vereenvoudig vooral de ramen en de deur naar de dood. en zet vloeistoffen en energie om.
Hallo en sorry dat ik een oud bericht opgraaf, maar ik ben wanhopig op zoek naar een snellere oplossing!!
Ik word altijd geconfronteerd met dit soort situaties, een 3 MB 3D DWG die Solidworks 2019 in 2 uur opent terwijl Inventor in 3 minuten is, het is gewoon jammer ... Is het voor u geen probleem om een bestaand plan opnieuw te moeten tekenen? Ik word er gek van! Vooral omdat de bouwplannen regelmatig veranderen. Het spijt me dat ik geen snellere oplossing kan vinden.
Solidworks die één van de 12 beschikbare kernen gebruikt om een assemblage of een tekening te regenereren, maar waar zijn we daar?! CPU-gebruik op maximaal 7% enzovoort.
We betalen duizenden euro's voor dergelijke beperkende software... De jaren gaan voorbij en er verandert niets. Voor 15 jaar op Solidworks, zal ik overstappen naar Inventor !!