Forum myCAD

Hoe de positie in de boom van de assemblageschets in een asmdot boven de beperkingen op te leggen?

Hallo

Ik maak een montageschets door het volgende te doen:

1. Bestand>nveau>assemblage
  2. Nvelle esq op plan geconfronteerd

geval 1: van een sjabloon A staat de esq in de boom boven de beperkingen: alles is in orde

geval 2: vanuit een sjabloon B staat de esq in de boom onder de beperkingen: deze blijft dus onderaan de boom staan

Ik heb een manier gevonden om de esq weer in elkaar te zetten na het maken van een vliegtuig in de boom, maar ik wil mijn B-sjabloon voor eens en voor altijd wijzigen! en ik kan het niet...

Weet u wat de parameter is waarmee de assemblageschets in de boom boven of onder de beperkingen kan worden geplaatst?

Bedankt.

Lise

Hallo @Lise

U maakt een beperkingsverwijzing  ==>

1. Het invoegen van > referentiegeometrie > beperkingsverwijzing.
  2. Van daaruit selecteer je je schets (die wanhopig blijft) onderaan: je kunt hem net onder de beperkingsreferentie slepen.
  3. In feite hoef je alleen maar een object te maken dat zichzelf automatisch boven het eerste deel of je eerste subset plaatst, zodat je daarna je schets net onder dit object kunt invoegen (hier de beperkingsverwijzing).
  4. Alle schetsen die u gaat maken die van nature onderaan worden geplaatst, maar  u kunt ze met uw hand achter uw beperkingsreferentie verplaatsen . Dit gebeurt niet automatisch) Maar eenmaal verplaatst blijft het op dezelfde plek staan

Doe een test en vertel ons of het aan uw behoeften voldoet

Vriendelijke groeten

1 like

Ik denk dat het afhangt van hoe de entiteit is gemaakt (vlak/as/punt/etc):
- Als het is gemaakt van de ref-elementen (vlak/as/oorsprong) van de assemblage, wordt deze bovenaan de boom geplaatst (vóór de componenten);
- Als het is gemaakt op basis van elementen buiten het ASM, wordt het onderaan geplaatst na de andere functies van het ASM en daarom onder beperkingen.

1 like