Ik zou graag willen weten hoe ik een schroef in een vijl moet plaatsen waar al een onderdeel in zit, maar ik zou ook graag de lengte en maat van mijn schroef willen kunnen kiezen.
TFHC M14x35 die ik al in "mijn gereedschapskist" heb staan.
Open een deeldocument en klik vervolgens op Deel invoegen(werkbalk Functies) of Invoegen > onderdeel.
Blader naar een deeldocument en klik op Openen.
De Onderdeel invoegen PropertyManager verschijnt.
Selecteer onder Overdracht een associatie van elementen van het ingevoegde onderdeel om op te nemen in het afgeleide deel. U kunt zaken als aangepaste eigenschappen, schetsen en modelafmetingen opnemen.
Alle items die van het ingevoegde onderdeel worden overgedragen, worden in mappen eronder in de FeatureManager-ontwerpboom geplaatst.
Selecteer onder Deel lokaliseren de optie Met Verplaatsen/Kopiëren om een locatie in te stellen voor het ingevoegde onderdeel in de Position Room PropertyManager.
Als u de functies van het onafhankelijk ingevoegde onderdeel wilt wijzigen zonder het originele onderdeel te beïnvloeden, klikt u op Koppeling metorigineel onderdeel verbreken onder Koppeling.
U kunt de link naar het originele onderdeel ook later verbreken door de externe verwijzingen van het afgeleide onderdeel op te sommen en Alles verbreken te selecteren . Zodra de verbinding met het originele onderdeel is verbroken, kan deze niet meer worden hersteld.
Het is een afgeleid deel, u kunt de configuratie wijzigen door met de rechtermuisknop op het afgeleide deel te klikken en "Lijst van externe referenties" ;)
@gt22 ben ik het eens met het principe, maar als we zeggen dat de schroef in het onderdeel is gelast, kunnen we het niet als een assemblage beschouwen.
Dat is wat ik doe voor mijn inserts in mijn chassis. Ik maak een afgeleid onderdeel met de inserts en het bespaart me een complexe assemblage alleen voor inserts met een specifieke ref.
@gt22 het waar is, is het een oplossing. Maar het invoegen van het onderdeel kan worden gewijzigd of verwijderd in het afgeleide deel, terwijl het onderdeel dat niet kan.
Ja, gt22, het is duidelijk en dat is wat ik wilde uitdrukken. Voor een deel verbreek je de link.
Als afgeleid onderdeel kunt u het door u ingevoegde onderdeel wijzigen.
Voor een vast element dat in de loop van de tijd niet zal veranderen, zal ik uw oplossing gebruiken omdat deze eenvoudiger is. Voor een chassis waarvan ik weet dat ik het afhankelijk van de locatie moet aanpassen (zoals het veranderen van een M8 in een M6 of het toevoegen van een insert of het verwijderen van een insert) blijf ik op mijn positie.
Ik blijf in het perspectief dat elke methode zijn voor- en nadelen heeft.
Kom op, ik ben echt op zoek naar je, want ik ben uitgenodigd voor een BBQ en ik zou een beetje aan je denken terwijl ik mijn aperitief geef;)