Omwille van de uniformiteit zou ik het gebruik van bepaalde speciale tekens in de naamgeving van mappen of documenten willen verbieden. Onze standaardnaamgeving bevat bijvoorbeeld geen onderstrepingsteken en raadt aan om alles met een hoofdletter te schrijven.
Sommige rebellen volharden echter in het besmeuren van mijn mooie en opgeruimde kist met hun fantasievolle naamgeving
Daarom probeer ik op een materiële manier wetgeving uit te vaardigen om elk verlangen naar overlopende creativiteit te blokkeren!
Er kan een voorwaarde worden ingesteld op de statusovergang(en) om statuswijziging te verbieden als een bepaalde datamapvariabele/attribuut de speciale tekens heeft die u wilt verbannen. Een andere manier zou zijn om een script te schrijven dat tijdens een overgang wordt uitgevoerd (of zelfs archivering in de begintoestand) dat de speciale tekens verwijdert en de waarden in hoofdletters herschrijft.
Afgezien van het verstrekken van een afgekapt en opgetuigd toetsenbord, zonder speciale toetsen en met een geforceerde capslock, zal dit " op een materiële manier" niet mogelijk zijn.
Ja, daar had ik over nagedacht, ik ben zelfs begonnen om overal voorwaarden te stellen, maar het dwingt me om alle overgangen toe te voegen die betrekking hebben op de nieuwe personages als ik er meer moet toevoegen. Daarom ben ik op zoek naar een meer globale methode. Maar dat is duidelijk het pad dat ik zal volgen als ik niets beters kan vinden
Hallo Misschien een manier om te spelen met verzendscripts of instellingen met betrekking tot bestandstoevoegingen om bepaalde naamopmaak uit te sluiten. Voor verzending zijn de stringfuncties helaas vrij beperkt, dus voor zover ik weet geen mogelijkheid om te controleren of de teksten met een hoofdletter worden geschreven of niet. Aan de andere kant kan het controleren van alle speciale tekens worden gedaan. Daarna zijn er de macro's die in SW zijn geïntegreerd waarmee je bestandsnamen kunt onderscheppen en archivering in het proces kunt verbieden, maar aan de ene kant moet je rekening houden met alle mogelijke gevallen (gebruikers zijn erg inventief om m te doen...) en aan de andere kant moet je de update van de use cases na de hernoeming beheren. De laatste oplossing zou zijn om macro's voor PDM te maken die alles wat buiten het kader van de naamgeving " regels " valt, zouden hernoemen wanneer de bestanden worden gearchiveerd, zodat de links tussen de verschillende bestanden behouden blijven.