Hoe maak ik het soort spikes dat er op de 2e afbeelding van de 1e zijn?

Hallo, ik zou graag willen weten hoe ik het soort spikes kan maken dat er op de 2e afbeelding van de 1e is? Het is voor een huiswerkopdracht en op de verklaring staat "Hol het midden van het stuk uit zodat het op zijn plaats op de ministepper kan worden geplaatst", maar het lukt me nooit om het juiste resultaat te krijgen.

Kan iemand me helpen vinden hoe ik het moet doen?

Bij voorbaat dank.

stepper.docx

Hallo

Je moet een schets maken op de bovenkant van het stuk, dan de twee bogen van een cirkel maken en de kleine stukjes van rechts die de twee bogen van een cirkel verbinden met behulp van de functie "Entiteiten converteren" (sluit de schets door de twee kleine stukjes van rechts toe te voegen). Verwijder vervolgens het materiaal tot de gewenste diepte.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo @Shoto1014,

De uitdrukking "Hol het midden van de kamer uit" suggereert dat de vorm wordt verkregen door materiaal te verwijderen.

Stap 1
: Selecteer het vlak van de bovenzijde van het onderdeel en maak een schets die gewoon een rechthoek is.
Gebruik maatvoering of geometrische relaties (collineair, samenvallend, enz.) om de geometrie te beperken.

Stap 2 : Gebruik de functie "Verwijdering van geëxtrudeerd materiaal" en geef de hoogte van de verwijdering aan.

Stap 3 : Het eindresultaat.

Een andere oplossing - complexer - was mogelijk door materiaal toe te voegen, met een geëxtrudeerde naaf, en vervolgens symmetrie ten opzichte van het verticale middenvlak.

Fijn weekend...

4 likes