Configuraties van meerdere onderdelen aan elkaar koppelen in een assemblage

Hallo allemaal, ik heb bijna geen ideeën meer voor het koppelen van onderdeelconfiguraties in een assembly.
Voorbeeld: als in een XXX assembly deel A in config 01 staat, dan neemt deel B automatisch config 01 over.
Als ik kan voorkomen dat ik door een familie van onderdelen ga, is het beter, het idee is ook niet om zo ver te gaan als een DriveWorks. Misschien via vergelijkingen, maar ik weet de syntaxis daarvoor niet.
Als je ideeën hebt... Ik ben een nemer.
Dank u allen.

Hallo en welkom;

Naar mijn mening zou het verstandiger zijn om een familie van onderdelen te doorlopen die in Excel of via de uitgeversconfiguratie worden beheerd.
https://help.solidworks.com/2022/french/SolidWorks/sldworks/c_configuration_publisher_top.htm?verRedirect=1
Voor vergelijkingen zal Solidworks moeite hebben om met veel verschillende variabelen om te gaan...
Andere gebruikers weten veel meer over het beheren van vergelijkingen in assemblages dan ik.

Vriendelijke groeten.

4 likes

Hallo
Van mijn kant zal ik al mijn subassemblages flexibel maken en afgeleide configuraties maken met verschillende beperkingen

Hallo
Waarom maak je geen configuraties in de assembly? De configuratie van de onderdelen is gekoppeld aan de configuratie van de assemblage.

1 like

Bedankt voor je feedback, ik heb veel onderdeelconfiguraties te beheren, dus het idee om alle mogelijke montageconfiguraties te maken en vervolgens mijn keuze te maken, is te veel. Ik kijk naar de uitgeversoplossing, maar die zal voor mij niet compleet genoeg zijn. Ik denk dat ik geen andere keuze heb dan terug te gaan naar een editie van de familie van stukken.

Hallo

Ik dacht aan dezelfde oplossing als @Konti , maar als het te vervelend is voor uw geval, en uw naamgeving en associërende logica van uw configuraties constant is (altijd link 01 met 01, link 02 met 02...) Ik denk dat een macro om deze links te automatiseren u veel kan helpen.

2 likes

De macro lijkt mij een goed idee.

Als je door de componentenboom gaat om de configuraties te zien en als A configuratie 01 is, kan het B in configuratie 01 plaatsen enz ...
Aan de andere kant heb je een perfecte configuratienaam nodig... Of open een pop-up om de gewenste configuratie te beoordelen of te selecteren. maar hier overtreffen ze mijn vaardigheden in VBA.