De aangepaste eigenschap van een onderdeel koppelen aan de beschrijving in de stuklijst van een assembly

Hallo

Ik ben op SW 2015

Ik heb mijn componenten en samenstellingen gemaakt door de aangepaste eigenschappen in te vullen met behulp van de SmartProperties-tool.

Maar het is onmogelijk om het eigendom  van componenten te koppelen aan de stuklijst van de tekening in de assemblage. In plaats daarvan vind ik de eigenschappen van montage.

Als iemand de oplossing heeft.

Bedankt

Anthony

Hallo

Dit is een normaal gedrag, aangezien u de aangepaste eigenschappen van uw onderdelen invult, zou u die van de assemblage moeten invullen om ze in de MEP van de assemblage te laten verschijnen...

1 like

Hallo

Dank u voor uw interesse in mijn vraag.

Mijn boodschap was niet duidelijk genoeg, maar ik probeer de eigenschap van de nomenclatuur in te vullen en het blok een naam te geven.

Laten we als voorbeeld een assemblage nemen waarvan de beschrijving "fiets" is: in de naam, waar ik zou willen dat het "wiel" wordt geschreven zoals ingevoerd in de eigenschap van het onderdeel, vind ik de aanduiding "fiets" en dit, op alle componenten. 

Ik heb allerlei instellingen geprobeerd om eigenschappen te binden, maar ik kan de eigenschappen die ik heb gemaakt niet vinden in de componentspecifieke vervolgkeuzemenu's.

Normaal gesproken is alles met elkaar verbonden, anders moet u uw nomenclatuur wijzigen zodat deze de informatie uit uw onderdelen haalt en als deze eenmaal is gewijzigd, hoeft u deze alleen maar op te slaan...

1 like

Als u naar de eigenschappen van uw component kijkt, zijn ze dan goed geïnformeerd? (in Eigenschappen aanpassen of Specifiek voor configuratie)

Hallo

Een printscreen van het probleem zou handig zijn.

Dank je wel:)

Hallo

Er moet een nieuwe aangepaste stuklijsttabel worden gemaakt.

Je plaatst jezelf in je 3D
U voert de standaardnomenclatuur van SW in (bom-standard.sldbomtbt als ik het me goed herinner)
U klikt met de rechtermuisknop op de kop van een kolom
U voegt een nieuwe kolom in (rechts of links)
In het venster dat zojuist verscheen:
Kolomtype: Aangepaste eigenschap
Eigenschapsnaam: U selecteert de eigenschapsnaam (van uw kamers) die u in deze kolom wilt weergeven.

U voegt zoveel kolommen in als u nodig heeft om de informatie van de onderdelen in uw assemblage te hebben.

Vergeet niet om de nieuwe BOM-configuratie aan het einde op te slaan.
Selecteert de stuklijst
Klik in de linkerbovenhoek  met de rechtermuisknop op het vierkantje met het pijlkruis
Selecteer opslaan als
Opgeslagen in .sldbomtbt-formaat. (sla uw nieuwe nomenclatuur op in een directory waar u deze gemakkelijk kunt vinden)

Uw nieuwe stuklijst kan ook worden gebruikt in een tekening.
Selecteer een weergave van uw assemblage en voer uw nieuwe stuklijstconfiguratie in

Vriendelijke groeten

1 like