Met een illustratie zou het eenvoudiger zijn, maar als ik het goed begrijp, moet je ="D1@Esquisse1" zetten waarbij D1 overeenkomt met de dimensie die je wilt gebruiken en Sketch1 overeenkomt met de schets waar de genoemde dimensie zich bevindt
Hallo
Vanuit het vergelijkingsbeheervenster heeft u toegang tot alle dimensies en parameters (dimensies) van de functies van uw onderdeel, u hoeft alleen maar de namen te nemen of gewoon een = in het waardevak te plaatsen en vervolgens op de naam van de referentiedimensie te klikken.
U kunt ook op de functie in de boom klikken, de parameters die bij de functie horen verschijnen, u hoeft alleen maar op de gewenste waarde te klikken om deze aan een eigenschap of een dimensie te koppelen.
Hallo
Ik begreep het niet goed, maar als je waarden wilt drijven gewoon onze vriend @a.Leblanc heeft een tutorial gemaakt die je verzoek kan beantwoorden.
http://www.lynkoa.com/tutos/import-export-formats-neutres/piloter-des-dimensions-avec-les-propri%C3%A9t%C3%A9s-personnalis%C3%A9es-de-pi%C3%A8
Moge de kracht met je zijn.
Ik realiseer me dat ik helemaal niet duidelijk ben geweest, dus ik ga verder.
In een tekening heb ik de diameter van een extrusie en de herhaalde hoeveelheid weergegeven, zoals weergegeven in de onderstaande afbeelding:
Nu zou ik graag de hoeveelheid in de beoordeling willen hebben, zoals "12 x Ø13".
Ik hoop dat ik duidelijker ben geweest en vooral dat je me kunt helpen.
Bedankt.
Je maakt een aantekening, je klikt op de 12, je maakt een "x" en je klikt op je beoordeling van 13.
Ziezo, goed einde van de dag
Gary
edit: anders, afhankelijk van je versie van Solidworks, kun je de twee kanten groeperen, maar het scherm is... Shitty.
Dank u voor uw antwoord.
Het zou inderdaad prima kunnen zijn, maar ik had graag de diametermaat met zijn bevestigingslijnen gekoppeld aan de randen van het gat willen houden.
Persoonlijk plaats ik een referentie in plaats van de waarde van de dimensie (van het type "A"), en maak ik een annotatie die verwijst naar de echte waarde van deze dimensie.