Ik heb onlangs problemen gehad met SolidWorks omdat ik te veel flexibele assemblages gebruikte.
Om dit te ondervangen (met de steun van mijn dealer), heb ik configuraties gemaakt voor de posities van mijn verschillende elementen. Toch heb ik nog steeds 2 subassemblages (2 cilinders) in flexibele modus omdat ik de configuratie van de cilinder (erin of uit) niet kan koppelen aan de positie van wat er aan het einde is (een deur die open of gesloten is).
Kun je me vertellen hoe ik dat moet doen?
Op het bijgevoegde bestand:
- Een configuratie wanneer de deur open is (dus aan de rechterkant), ik wil dat de krik volledig uitgeschoven is;
- Een configuratie waarbij de deur aan de linkerkant zit (dus aan de linkerkant), ik wil dat de cilinder volledig is ingetrokken;
Het doel is om de steun van mijn cilinder precies te positioneren, zodat deze de juiste maat heeft en dat ik goed tegenaan zit in de verschillende configuraties.
Normaal gesproken, als u configuraties in uw jack maakt, kunt u ze opnieuw gebruiken in uw scenario. Persoonlijk gebruik ik het voor boorbehuizingen voor vooraf gedefinieerde lengtes. (zie bijgevoegde afbeelding) Hierdoor kan ik configuraties maken met verschillende lengtes.
Het probleem hiermee is dat als ik mijn deur in gesloten configuratie zet, als mijn cilinder niet in de overeenkomstige positie staat, ik te beperkt zal zijn. Ik probeer ervoor te zorgen dat de configuratie van de gesloten deur automatisch leidt tot de open configuratie van mijn cilinder.
Hallo, u moet de configuraties van uw subassemblages maken. Deur aan de rechterkant open en gesloten, dan deur aan de linkerkant open en gesloten. Dan de cilinder in de open en gesloten stand.
Wanneer je de eindmontage doet heb je altijd 4 configuraties aangemaakt en gebruik je de "configuratie" functie door op de rechterknop te klikken. En u kiest in elk geval de posities van uw deur. Ten slotte plaatst u de cilinder op een gekozen configuratie, vervolgens kiest u de configuratie (open/gesloten) en ten slotte beperkt u deze. U wijzigt de configuratie en u laat de cilinder verschijnen met het commando "configuratie", u schakelt de verwijderfunctie voor de cilinder uit. En je hebt nieuwe en andere beperkingen gecreëerd. Anders kan hij fouten maken! Maar u kunt bestaande beperkingen hergebruiken! Fouten kunnen vooral optreden wanneer uw deur naar links is en u deze naar rechts passeert en vice versa.