Hallo, ik wil een scan maken van verschillende cirkels die een gebogen 3D-schets volgen en tegelijkertijd hun startoriëntatie toegeven. Het doel is om ronde geleiders te hebben die een bocht volgen en door geboorde platen gaan. Mijn probleem is dat de oriëntatie van mijn profiel verandert tijdens het vegen wanneer ik dezelfde oriëntatie wil behouden. Bijgevoegd is een afbeelding die mijn probleem uitlegt.
Als ik het goed begrepen heb, is het jouw bord dat de referentie is. Je wilt graag dat je 6 gebogen staven precies door de plaat gaan . Terwijl ze er hier naast zitten, als ik het zo durf te zeggen.
Het weinige dat ik zie, laat zien dat je referentiekaders niet hetzelfde zijn tussen de geleiders van de gebogen draden en het referentiekader dat de platen bevestigt. U hebt tussenliggende schetsen nodig om de curven van uw 3D-geleider vast te leggen. Ik denk dat het PB daar vandaan komt.
Er is waarschijnlijk ook een probleem in je 3D-curve als je van een verticale beweging gaat (omlaag, dan omhoog, dan naar beneden en naar rechts draaien als je omhoog gaat). Bovendien zijn uw tussenliggende platen niet correct bevestigd op een vlak dat correct is georiënteerd ten opzichte van de natuurlijke curve.
Als u hulp nodig heeft, zouden we moeten zien hoe u te werk bent gegaan bij het tekenen van uw hulplijncurven
Kunt u uw ASM posten (met ofwel Bestand ==> samenstelling te gaan, of Bestand ==> Inpakken en gaan, afhankelijk van uw SW-versie). U kunt ook afbeeldingen van uw 3D-curve plaatsen om mijn pre-diagnose te bevestigen of te ontkennen.
U moet ons vertellen of uw platen op een frame zijn bevestigd of alleen op de kabels (buizen, ????) en of ze zweven wanneer de kabels bewegen.
Dus daar hoed (en zelfs hele grote hoed) omdat het heel slim is om door het oppervlak te gaan en na de randen van de veelhoekige vorm te gebruiken om de 3D-splines te bevestigen.
Door in de loop van de gesprekken te ontdekken hoe je werkt, kan ik zien hoe het gebruik van het oppervlak mogelijkheden biedt die vaak eenvoudiger zijn en vooral in het geval van complexe vormen een gladheid hebben die naam waardig.
Als ik de tijd had, zou ik in ieder geval aan de oppervlakte brengen wat je voorstelt, moedigt aan om in deze richting te gaan. Het is echter walgelijk om je kleine vrienden te laten kwijlen met dingen waardoor je je wilt bedanken gt22 ;-)
Je kunt ook kleine lineaire porties toevoegen aan het begin, aan het einde en op elke kruising met je platen, dit stelt je in staat om "je sweep recht te trekken, of zelfs om het in verschillende kleine secties te doen die gemakkelijker te beheersen zijn.