Hallo
Wat is de beste manier om het volume in een open container (d.w.z. op een bepaald niveau) te meten ?
Als je tips hebt, ben ik er helemaal voor!
Hallo
Wat is de beste manier om het volume in een open container (d.w.z. op een bepaald niveau) te meten ?
Als je tips hebt, ben ik er helemaal voor!
Hallo
Over het algemeen maak ik een stuk dat overeenkomt met de inhoud en meet ik het volume
Hallo
Als ik de binnenmaat van de container en het niveau (hoogte) ken, zou ik een baas maken en in "Massa-eigendom" kun je het volume zien.
Hallo .PL,
Ben het eens met het antwoord van Tomalam, bovendien maakt de Intersection-functie in 2016 je leven gemakkelijker om het interne volume te creëren, ik heb een video gemaakt van de nieuwigheid van 2016.
Fijne dag
Mick
Ik heb de 2016-versie niet en voor een complexe vorm is het niet eenvoudig om het interieurvolume te creëren!
Maar ik heb de oplossing eigenlijk gevonden:
1) Maak een extrusie die veel groter is dan de container, maar die op het niveau komt dat ik wil, zonder het resultaat samen te voegen
2) Trek vervolgens met de combine-functie de 2 lichamen af en houd alleen degene waarin ik geïnteresseerd ben om het volume te zien.
Dank je wel:)
Ja dat is wat ik doe met CREO, maar ik weet niet hoe het heet onder SW
@tomalam: bewerk je eerste antwoord en geef aan dat er meer details zijn over de onderstaande methode + een video voor een speciale functie van de 2016-versie en ik kies jouw antwoord als het beste ;-)
Ik ga het idee van @Mick Cordero toch niet stelen!
Zolang je een goed antwoord hebt, is het goed, ook al is het niet het mijne.
@Tomalam Voor mij was jij de eerste die het juiste antwoord gaf, maar zoals je wilt!